• Meli

Om min sambo bara visste...

var har du hittat honom? Hösten 1952 eller?

Om han vill våttorka golven så kan han väl göra det. Säg att det är likabra att han våttorkar alla golv när han kommer från jobbet, för att bebben ändå kräkt så mycket. Du kan ju ta dammsugningen

Tips, många barn brukar vara nöjda om man bär på dem när man utför sina sysslor. Har du en ergonomisk bärsele eller en sjal kan du bekvämt bära honom länge till. Jag tror han kan sitta på ryggen nu, så har du händerna ordentligt fria och kan hålla på med det du vill göra, och många barn är väldigt nöjda, bara de är uppe hos en.

• Meli
    Ejin skrev 2009-10-02 14:41:57 följande:
    dags att åka bort och låta pappan vara hemma lite själv med bebis kanske??
    Fast undar om TS känner sig trygg med det, med tanke på hur hennes man är. Om det ska vara någon vits med att åka bort, ska hon ju känna sig trygg vad gäller barnet och vem som tar hand om det, annars är det nog ännu värre än att vara hemma......
  • Meli
    Strumpan08 skrev 2009-10-02 14:48:13 följande:
    Därför man ska reglera föräldraledigheten enligt lag så att pappskallarna ska tvingas vara hemma med sina barn för att se hur det är...
    Men om de inte är kapabla då? Denna pappan är ju inte alls lyhörd för sitt barn.
  • Meli
    Strumpan08 skrev 2009-10-02 17:08:00 följande:
    Vet du vad, jag tror visst de är kapabla till det. Om de inte är svårt förståndshandikappade eller sociopater så kan de ta hand om ett barn. Men på grund av lathet och bekvämlighet så gör de inte det, för de vet att mamman kommer farande och tar hand om barnet när de ignorerar det. Men är inte mamman där och det är på hans ansvar så måste han ju svara på barnets signaler. Gör han inte det då så har man ju valt helt åt h*vete fel man att få barn med. Nejdu TS, antingen så accepterar du att det är så här, eller så ser du till att mannen får vara föräldraledig ett tag, eller så lämnar du honom och tar barnet med dig. Då får du ta hand om barnet lika mycket själv, som nu, men du slipper i alla fall massa oförstående skitsnack om kräk på hans säng!
    Jo, det är klart, han lät så elak bara och då kände jag att det kanske inte känns bra för STS att ge sig iväg.......

Men det kanske fungerar bättre just om hon ger sig iväg.....
Svar på tråden Om min sambo bara visste...