Inlägg från: Anonym (har ont) |Visa alla inlägg
  • Anonym (har ont)

Tramadol - farligt?

Lägger tråden under denna rubrik även om jag inte är en missbrukare.

Måste bara fråga: har fått Tramadol utskrivet pga värk, ska ta dom några dagar, 1-2 tabletter max 3 ggr/dag.
    Jag är inte van vid dessa tabletter så jag undrar om det är vanligt att känna sig typ yr/full, klia på kroppen av dessa? Det kliar fasiken överallt och jag som aldrig knarkat känner mig nästan hög.

Är detta farligt att ta? Jag ska bara ta dessa nu ett tag och sen vid akut behov men man blir ju lite mörkrädd.. Är jätteärdd att bli beroende. Läkaren sa att man inte ska äta dessa för länge. Men hur länge är för länge. Är dte ok några dagar?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-25 22:41
    Sorry - jag sa fel. menar ju TRADOLAN!!!!!

• Svar på tråden Tramadol - farligt?
  • Anonym (har ont)
    Maddisen80 skrev 2009-08-25 22:41:20 följande:
    Hejsan jag åt tramadol över 2 månader 8 om dagen ,dem är inte bra alls ,man känner sig yr av dem ,det är mycket biverkningar.
    Jag menar Tradolan! Så heter mina.
  • Anonym (har ont)

Tack för alla svar. Jag ska inte ta 2 tabletter igen i alla fall! Huvva vilka biverkninhgar jag fick. Ok att man kan vara lite tröttt och yr (blir det av en tablett) men när jag tog 2 blev jag jätte"full", trött (kunde knappt hålla ögonen öppna) och illamående. Usch!
    Jag ska ta dessa idag och kanske i morgon för att se om värken lättar. Sen slutar jag. De återstående ska jag ha för framtida behov om värken blir för stark.

Jag har vid ett annat tillfälle ätit Citodon, maxdos, men jag tycker dessa Tradolan är mkt obehagligare! Man blir helt påverkad av dom och mkt längre tid också.

• Anonym (har ont)
    DreamBitch skrev 2009-08-26 16:32:39 följande:
    Anonym (har ont) skrev 2009-08-26 15:48:11 följande:
    Anledningen till detta är för att tramadol har en halveringstid på 5-7timmar medan citodon (kodein) har en halveringstid på bara 3timmar. :)Men som jag skrev i ett tidigare inlägg så fungerar biverkningarna på tramadol ganska likt i princip vilket läkemedel som helst. Man känner bara av dom den första och kanske andra dagen.Tycker dock att det är jättebra att du har valt att ta en mindre dos. Hoppas smärtan går över snart.Kram
    Japp, jag tror värken redan lättat lite. Ska nog prova att inte ta ngt alls i morgon.
  • Anonym (har ont)

Anonym (fråga dr) skrev 2009-08-26 21:49:44 följande:

Jag visste inte att det fanns en fråga doktorn tråd!Sluta svara på frågor ni inte har någon vetskap om. TS.samtala igen med din ansvariga läkare och berätta om din oror, stället för att ta råd från tablett missbrukare.
    Jag ser inte att jag fått råd av missbrukare. Jag har fått råd och erfarenheter av andra (vanliga människor) som vet ngt om dessa tabletter.
Svar på tråden Tramadol - farligt?