modestyonly skrev 2009-08-26 09:45:36 följande:
Loco Madre skrev 2009-08-26 09:27:42 följande: En släkting till mig fick nyligen sluta med citodon pga av risk för beroende och övergå (!) till tramadol! Jag tycker TS ska prata med sin läkare igen alternativt ringa Apoteket där man kan få rådgivning av utbildad personal och inte lyssna till oss här! Min åsikt är, att man kan ta den medicin man behöver! Om man inte har problem sedan tidigare med att bli beroende av olika saker kan man ta dom flesta mediciner under läkares kontroll och enligt ordination!!!
Ja man måste ju byta till något och man kan ju vara i riskzonen för beroende av citodon men inte tramadol det är ju olika vad man är känslig för.
Självklart ska man ta sina värktabletter om man har ont. Poängen, om du verkligen inte förstått det, är att man ska vara försiktig. Det finns otroligt många läkemedelsberoende och tyvärr så följs dessa fall inte upp av sjukvården. Dessa preparat har skrivits ut hej vilt tidigare, morfin. Alltså jag vet inte om du upplevt ett rus på morfin någon gång men har man det så är det inte särskillt svårt att förstå att det är farligt.