qwertyui skrev 2009-10-21 22:14:57 följande:
Vi har 80.5 cm, 9.2 kg. Endast 200gram ökning de senaste 5 månaderna och ett BVC som säger att det är fullständigt normalt, det är också lite småjobbigt.
Vi hade samma viktutveckling här under den perioden. När vi väger honom här hemma händer mer eller mindre ingenting. Tycker han äter rätt bra och är pigg och glad, så han är väl sådan helt enkelt. Även om han går etc. så tillhör han ju inte det väldigt aktiva gardet. Han står liksom mest och tittar på allt runt omkring sig och går runt lite och tittar på pinnar, stenar, bär och följer en och annan spindel

. Växer ju bra längdmässigt = följer sin kurva.
Vet inte om man ska skratta eller gråta åt eländet på er 1½-årskontroll. Jag vet inte om de är rädda för att något inte är som det är tänkt att vara. På vår koll kändes det som om de ville få oss att säga att han nog ändå sa 8-10 ord. NEJ! Det gör han inte! Det gör han fortfarande inte. händer tyvärr inte mycket på den fronten. Han blir så ruskigt arg ibland när vi inte förstår. Gick förbi en parkering här om dagen. Han pekade och ropade "dä!". Jag svarade glatt: "Ja, har du sett, vad mycket bilar det var på parkeringen". Resultat: Gråt, skrik, kastar sig på marken. Vi går tillbaka, sonen nöjd och glad och fortsätter att peka och ropa "dä!". Ser ett gäng fåglar och säger: "Titta, jasså var det fåglarna du menade". Resultat: Gråt, skrik, kastar sig på marken. Jag tittar igen och ser att det går en duva bland kajorna och säger: "Ja, oj, en ensam duva går där bland kajorna". Sonen nöjd och glad och vi kan gå vidare. Jätteroligt att han förstår bra, men vi har det så hela tiden....utbrott. Tröttsamt i längden.
Annars har han blivit lite mer våghalsig. Vet inte vad som hände riktigt, men plötsligt en dag hoppade han plötsligt bara av och på sin bobbycar lätt som en plätt och åkte även framåt, klev upp på gung"hästen" (ikeas) och gungade glatt (hade knappt vågat närma sig den innan) och kröp genom en tunnel vi köpt (också ikea).