• Babynr1

DVD for småbarn

Hejsan,

Jag undrar om det ar nagon som kan rekommendera tecknade filmer/barnprogram for 1.5 aring?

Vi bor i Frankrike och for tillfallet ar det bara jag som pratar svenska med varan son. Jag tankte att om han tittar lite pa Svenska barn dvd etc..sa kanske det skulle hjalpa till med att lara honom svenska..men a andra sidan sa undrar jag om det ar for tidigt att vanja honom vid att titta pa film/barn program etc?

Hur hade ni andra gjort? Nar borjade ni lata era barn titta pa TV?
    Vad skulle ni i sa fall latit dom titta pa?

Ar lite i valet och kvalet om detta. Hoppas att nagon kan ge mig lite tips? Kanske nagon annan mamma/pappa som oxa bor utomlands/har en partner som inte pratar svenska.

Tack pa forhand.

• Svar på tråden DVD for småbarn
  • Salander

Vår son var nog ca 1 år när han började titta på speciella barnprogram. Tele tubbies var en stor favorit, Drömmarnas trädgård är också något som jag tror kan passa den åldern. Annars har han tittat mycket på Postis Per, Thomas tåget, Byggare Bob etc, etc. (an älskar Tv:n, men med det inte sagt att vi inte gör annat också. Vi läser jättemycket och han leker mycket med sina bilar både ute och inne.) Hoppas du fick lite hjälp med det du undrade över?

• Evangeline72

Kipper är underbara filmer om en liten hund och hans vänner. Passar utmärkt till små barn eftersom det är ett lugnt tempo och inte händer så mycket saker samtidigt. Finns att köpa på nätet

• MajBjörn

min tös älskar i drömmarnas trädgård, det är skapat för små barn.
    påminner lite om teletubbies.

• lurv

Mina killar har älskat Mora Träsk. Det är ju sång och rörelse så de blir inte bara passivt sittande och tittar på TV utan de är aktiva och rör på sej. Nu vet ju inte jag om din son gillar sång och musik men gör han det så är detta mitt tips.

• Babynr1

Oh tack snalla! Da ska jag kopa dom nasta gang vi ar hemma i Sverige!
    Foresten kanske jag kan bestalla pa internet och fa det skickat?
    Vilken webshop kan jag hitta dom pa? Vet ni?

tack till alla igen!

• mammamoo

teletubbies älskade våran dotter och gör fortfarande.. :)

Svar på tråden DVD for småbarn