• isisisis

Tvillingar i mars?

Hej.
    Tänkte prova att se om det finns fler som väntar tvillingar i mars än jag?
    Det hade ju varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Tvillingar i mars?
  • isisisis
    nena07 skrev 2009-10-27 17:53:43 följande:
    Jag är inte sjukskriven ännu... Är dock arbetslös och pluggar, men jag måste nog bli det snart .. Ska börja på gravid vattengumpa pga foglossning på Tisdag och får yrsel och nästan svimattacker ibland ... Idag fick jag halvt panik .. Blev kallsvettig, konstig på ögonen, yr, nästan svimfärdig och illamående .. Var tvungen att öppna dörren och andas luft och säta mig ... Fyyy vad otäckt det var ... Sedan har det lite halvt hållt i sig hela dagen .. Känner mig konstig på ögonen, lätt yr och illamående ... Ngn som känner igen sig ??? Beror det på stress kanske ??? Har ju en son på 1,9 år oxå som jag tar hand om ... + en 9 och en 7 åring .. Kanske dags att varva ner lite .... Det är nog kroppen som försöker säga mig nått .... Jaja lite om mig ... Förresten var och shoppade lite babykläder idag till killarna ;)
    Exakt såna attacker har jag också Nena.
    Jag vet inte vad de kallas.
    Men det är fruktansvärt när de kommer.
    Jag måste lägga mig raklång,annars går det inte över.
    Hade det i bägge mina andra graviditeter också.
    Sist fick jag det för 14 dagar sen när jag åkte tåg!
    Var tvungen att lägga mig över 2 sittplatser.
    Som tur var var det inte så mycket folk på det tåget!
    Inte roligt om man står i en kö i affären heller.
    Där brukar det komma om man har otur.
    Hela huvudet känns som en eldboll,stickningar och till slut svartnar det.
    Har hitills inte svimmat av helt,men det är otäckt som det är.

Jobbigt värre Joipoi.Hoppas allt är ok
    Skönt du blev sjukskriven.
    Jag är också sjukskriven helt.
  • tesay

Igår hade jag en urusel dag! Var matt i hela kroppen och orkeslös och då är det lätt att börja grubbla tycker jag. Tankarna ploppar upp i huvudet, åh herrejösses hur kommer jag att må om 10v o.s.v. Läste lite i januaritråden vilket gjorde mig ännu mer ledsen... Har väl fått lite distans idag men inser verkligen att det är att lyssna på kroppen som gäller framöver! Är i vecka 23 nu och än så länge så somnar jag med ont i kroppen men vaknar och det onda har försvunnit och såklart så hoppas jag ju att det ska hålla i sig så länge som möjligt!

Ska inte till BM förrän om 3veckor. Hur mycket har ni andra gått upp? Känner mig lite små orolig, har bara gått upp 2kg de senaste 6 veckorna men magen växer och jag känner mycket aktivitet och sparkar där inne. Men det känns ju som om man borde öka i vikt oxå...

• Matilda78

tesay: jag har också bara gått upp et par kg. Kanske totalt 3-4 kg sen jag blev gravid. Tror inte alls att det är nåt negativt med det, bebisarna får nog så det räcker ändå. Det viktiga är väl bara att man får i sig mat och mår bra själv :)

• tesay
    Matilda78 skrev 2009-10-27 21:25:40 följande:
    tesay: jag har också bara gått upp et par kg. Kanske totalt 3-4 kg sen jag blev gravid. Tror inte alls att det är nåt negativt med det, bebisarna får nog så det räcker ändå. Det viktiga är väl bara att man får i sig mat och mår bra själv :)
    Tack, jo det är säkert så och magen på mig är ju stor så jag ska nog bara vara glad så länge jag inte lägger på mig en massa kg oxå för då blir man ju ännu otympligare ;) Men mätt blir jag väldigt fort, får verkligen äta lite och ofta!
    Trevlig kväll!
  • thesso74

Hej

Jag väntar tvillingar med BF 31 mars 2010. Vi fick reda på att det var två väldigt tidigt, redan i vecka 7 pga blödningar. Jag har en son sedan tidigare men det är första graviditeten för min kille. Vi bor i Stockholm, är det fler än jag som vill ha kontakt med andra blivande tvillingföräldrar? Jag tycker att det är dålig info och ingen föräldragrupp för oss, skapa en egen?

Hör av er!

• bananflugan82

Sjukskriven hoppas jag att jag slipper bli n på ett tag! Jag har ju mått bra hela tiden och än är det ingen fara (ta i trä), även m jag inte kan gå en massa om dagarna för då är jag helt slut i ryggen sen. Men jag har ett ganska lugnt och stillasittande jobb, så jag får se hur länge jag orkar.
    Pratade med en tjej igår vars svägerska väntar tvillingar, hon har varit sängliggande i 10 veckor nu, får gå upp för att duscha nån gång i veckan, för hennes värkar sätter igång så fort hon är i rörelse. Det är verkligen min värsta mardröm...

Angående förlossningen så känner jag mig lugnt faktiskt. Redan när jag fick veta att jag var gravid så tänkte jag inte så mycket på det och det har inte blivit värre när jag fick veta att det är två. Det får bli som det blir helt enkelt. Det jag är orolig för isåfall, är väl om man föder den ena vanligt och det sen blir akutsnitt av någon anledning med den andra!

• snuttislouise

Hej allihopa!

Har pratat ganska mycket med min läkare om förlossningen, eftersom jag fick min son med akut kejsarsnitt. Han sa om den första ligger rätt så föder man vanligt, men det minsta lilla tvivel blir det kejsarsnitt. Jag var också lite orolig för jag har GBS. Men han sa att det har ingen betydelse. Vill man ha kejsarsnitt måste ni få det i er journal. Min kompis som fick tvillingar ville födda med kejsarsnitt och hade kommit överens med läkaren om detta, men tyvärr hade han ej skrivit in det så hon fick födda vanligt.

Har också känt av att jag blir yr, men trodde det berodde på illamåendet.
    Jag har börjat få sådan dödsångest, drömmer nästan varje natt att någon dött. Blir nästan rädd för mig själv. Är det fler som känner så konstiga saker?

• isisisis

Jag vet inte hur jag vill ha det på förlossningen.
    Antar man får rådgöra med läkaren.

Men jag har haft långdragna förlossningar som har varit mycket jobbiga,och stora barn trots att jag är liten själv.
    24 timmar med ettan och 20 med tvåan.

Nu är väl dessa mindre,men man funderar ju lite iaf.
    Kanske blir det jobbig förlossning iaf?
    Då kanske det är bättre att ta ett KS iaf.
    Man vill ju helst inte ha ont i både underlivet och i magen förstås heller.
    Inget man hoppas på.

• isisisis

Är det nån mer som hålle på att krevera av BH:n?
    Jag blir alldelles klämd känns det som på kvällarna när man har haft BH:n på sig hela dan.
    Det spelar ingen roll vilken BH jag använder.
    Alla klämmer tillslut,brallorna klämmer också på kvällen förresten
    Suck vad det är synd om mig!

• bananflugan82
    isisisis skrev 2009-10-28 17:27:13 följande:
    Är det nån mer som hålle på att krevera av BH:n?Jag blir alldelles klämd känns det som på kvällarna när man har haft BH:n på sig hela dan.Det spelar ingen roll vilken BH jag använder.Alla klämmer tillslut,brallorna klämmer också på kvällen förresten Suck vad det är synd om mig!
    Jag tycker mina rattar är jobbiga överhuvudtaget.. jag har INGEN önskan om större storlek.. jag tycker alla mina bh:ar känns för små. Fick glatt gå o köpa mig en ny idag.. det är minsann inga svalor som häckar längre, det är överjästa degar.
Svar på tråden Tvillingar i mars?