• isisisis

Tvillingar i mars?

Hej.
    Tänkte prova att se om det finns fler som väntar tvillingar i mars än jag?
    Det hade ju varit roligt att följas åt.

• Svar på tråden Tvillingar i mars?
  • isisisis
    nena07 skrev 2009-10-29 19:47:07 följande:
    Mätte oxå precis magen 107 cm ;)
    Tänk så olika det kan vara.
    Min dotter har 2 kompisar som är gravida bägge är 25 år.
    Den ena mäter 98 cm och har BF den 31 dec.
    Den andre är en vecka efter mig,ja nu blev jag ju flyttad 3 dagar så vi är nästan lika.
    Hon är lika stor som jag!
    men hon väntar inte tvillingar!!!
    Verkligen olika!
  • AlexEmmi

Hej:) kikar in lite här! har tvilligar på 7 år, en pojke o en flicka!
    Är nu gravid igen...med planerat datum 26 mars! Var nämligen på ultraljud idag..lite omtumlande för jag väntar tvillingar igen!!!
    Ha det gott

• bananflugan82
    AlexEmmi skrev 2009-10-29 20:15:12 följande:
    Hej:) kikar in lite här! har tvilligar på 7 år, en pojke o en flicka! Är nu gravid igen...med planerat datum 26 mars! Var nämligen på ultraljud idag..lite omtumlande för jag väntar tvillingar igen!!!Ha det gott
    Oj, grattis! Då blir det fullt upp.
  • JoiPoi

Ja det är verkligen olika, har en vän som har BF några dagar efter mig och hon har gått upp dubbelt i vikt samt att magen är större.

Min mage är huge!!!!!!!!!! Nu har jag vart hemma sen förra fredagen och verkligen tagit det lugnt och är SÅ trött, orkar inget och vill bara sova.
    Kanske har fått för mycket sömn

• snuttislouise
    nena07 skrev 2009-10-29 14:36:39 följande:
    Jaha då tillhör man de sjukskrivna då :( ... Var till läkaren idag då jag fick ryggskott i Tisdags... Ville gärna ha nått mot smärtan och fick det... Då frågade han om jag inte borde bli sjukskriven pga foglossningen?! ... Öhh jo kanske det, men det var inte därför jag kom sa jag ... Hade ju tänkt vänta med sjukskrivning till jag skulle till Bm nästa gång ... Men han sa du KAN JU INTE jobba med dessa smärtor ... Näe jag vet sa jag .... Då skrev han mig ett sjukintyg ... Så nu får man ju hoppas att f-kassan inte bråkar ;)
    De förstod nog vad jag sa när jag prata med försäkringskassan, fick brev i dag att de har ingen rehabutredning på mig. Det är skönt att det är klart nu , så nu kan jag vara sjukskriven i lugn och ro
  • Pocahontas

Tycker att magen växer så det knakar, jag blir proppmätt direkt bara för att det är så trångt om plats! Men bara 91 cm so far... 3 cm mer än för en vecka sen. Och bara gått upp 3 kg känns lite för lite liksom...

• Äni76
    JoiPoi skrev 2009-10-29 11:30:22 följande:
    Våra små är helt vilda också! Den ena kommer säkert bli en vilde bill Varje UL har den rört på sig hela tiden även när vi skulle kolla hjärtljuden så var det svårt. Känner dem hela tiden, den ena mer än den andra, den ena ligger i framvägg och den andra i bakvägg så det är väl därför.Va en sväng förbi jobbet igår med lite papper och råkade ramla in på POP, åh vilka fina nya sparkbyxor de fått in i brunt och grönt, blev helt kär!Men dyra, 225kr styck. Men ska nog inhandla två par
    Jag hålle med - det är ett himla partaj inne i magen. Känner också den ena mer än den andre. Tydligen så ligger de "våningssäng" men ena måste ligga ytligare.

Var och shoppade i fredags! Åhhhhh, så det var roligt! H & M hade många bra basplagg - tvåpack :) Däremot hade Lindex ganska coola barnkläder - lite roliga tryck med robotar och sådant :) Bäbiskläderna är ju bara för söta! Tvättade alla kläder idag och kunde inte låt abli att le när jag hängde upp dem på tork - allt är ju så smått!

Vi har köpt en slags åkpåse till våra mjukliftar sk babynests. Klurar lite på hur man ska klä bebbarna när vi åker hem med dem från BB? Kanske någon slags fleeceoverall också? Vet att jag ligger före i tiden - men det är ju så roligt att planera och titta på kläder...

Vad gäller kläder till mig själv så blir det sämre... Köpte ett par mammajeans för 3 veckor sedan - som jag redan har växt ur (bra investering)! Tycker att det är svårt med kläder att ha på jobbet...
  • bananflugan82
    Jag är TRÖTT. Om det är graviditeten eller om det är för att det blir mörkt redan kl fem vet jag inte. Skulle kunna gå och lägga mig klockan nio varje kväll.

I fredags var jag på UL igen och tittade på våra gryn! Allt såg jättebra ut. Dom är i alldeles rätt storlek och nästan precis lika stora, känns skönt. Läkaren sa att vi har livliga bebisar och det visste vi ju redan. Dom slår ju volter därinne för fulla muggar, så magen rör på sig! Nu ska jag fortsätta gå och göra UL hos en BM istället, varannan vecka.

Imorrn är det besök hos BM. Ta prover och mäta magen, se om det har hänt något på två veckor.
  • Pocahontas
    Äni76 skrev 2009-11-01 19:26:47 följande:
    Vad gäller kläder till mig själv så blir det sämre... Köpte ett par mammajeans för 3 veckor sedan - som jag redan har växt ur (bra investering)! Tycker att det är svårt med kläder att ha på jobbet...
    Har samma problem, svårt med sköna kontorsriktiga kläder... Och dyrt med byxor som håller storleken några veckor. (såg att Zara fått in lite byxor om man ändå vill).

Därför kör jag så långt som möjligt på klänningar! Finns många snygga där ute med snörning under brösten, som man kan ha även efter :) HM har en skön stickad med stor krage (vit och svart mm), och annars funkar jersey-klänningar med oknäppt kavaj också jättebra för mig som jobbar på bank :) Brukar knyta ett band under brösten så magen syns MER jag är så stolt
  • bananflugan82

Har fått börja med Niferex för mitt blodvärde var lite lågt.
    Magen låg på 29cm, 4 cm på två veckor. Ligger 6-8 veckor före en enlingsgravid. Är alltså lika stor som jag skulle varit med en i vecka 30 ungefär...

Svar på tråden Tvillingar i mars?