Ageplay??
Hur definierar du ageplay?
Hur definierar du ageplay?
Det beror ju väldigt mycket på vad man har för gränser för vad man tycker känns ok...
Det här är en definition från Darkeside.se på ageplay:
Utlevande av dominans/undergivenhet genom att anta rollen som vuxen eller yngre (än sin biologiska ålder), endera i ett tillfälligt rollspel eller som ett permanent sätt att förhålla sig till varandra. Ofta sammankopplat med omhändertagande dominans, uppfostran och disciplin. Det kan även handla om att ha en inre "liten"-identitet som vill komma fram och leka ibland. Inrymmer även termer som Daddy-play, innerkids, adult babies.
För mig skulle alla anspelningar på småbarn gå fetbort och framkalla kräkningar.
Annars är väl lärare och elev en klassiker, eller? Med eller utan skoluniform.
Anonym (flicka) skrev 2009-08-26 13:14:07 följande:
Eller så här...hur ser dina fantasier ut? Vad är det du vill ska hända? Det är ju vad du har för turn-ons som styr...
Anonym (Undrande gubbe) skrev 2009-08-26 13:18:56 följande:
Ärla Minou skrev 2009-08-26 13:24:24 följande:
Det finns en sorts relativ fördel med att vara ug i de sammanhangen tror jag... dvs om ni tillsammans sätter ramen och din kille vet vilka komponenter som är nyckeln i det hela för att du ska njuta och få det du vill ha så är det ju han som Dom som får driva spelet lite om du känner dig lite blyg...dvs om han tex grälar på dig för att du inte gjort läxan så kan du ju sjunka in i de känslor dom det utlöser och vara ganska passiv, eller tugga tuggummi om du vill provocera mer
Om vi nu pratar rollspel här då...
Ju mer jag tänker på det desto viktigare verkar det fö mig att man själv är på det klara med vad man vill ha ut av det. Dvs vilka delkomponenter i leken är åtråvärda och vad vill man absolut inte. Där behöver ju Dom och ug vara väldigt införstådda med vad båda vill och Dom har självklart ett extrastort ansvar. När man väl vet det så är det lättare att få leken åt rätt håll.
SEN kan man välja roller och scenario. Rekvisita kan nog få en både att gå in mer i rollen och att känna sig fruktansvärt fjantig. Svårt att veta innan...
Roller:
Lärare elev kommer ju i många olika skepnader:
Lärare elev på internatskola med skoluniform och hela kittet antingen är du bratty eller så är läraren stenhård ändå...
Professor och doktorand
Pianolärare och elev
you name it
Kock och kökslärling?
Chef - nyanställd sekreterare?
Pilot och flygvärdinna?
Historiskt tema? Med förmyndare, myndling?
Fantasy/Sci-Fi/Vampyrer ifall man har såna kinks... ger säkert oandade möjligheter till diverse mer avancerad bondage, masker, bit etc...
Sen finns det väl tusen till...
Innehåll:
Bygger det på att du gör fel?
Hur då?
Slarv med läxor, tider, beteende etc om det är skoltema...
Om du är nyanställd eller underordnad på ett jobb kan det vara att du är hopplöst ny och bortkommen och ska instrueras, lära dig... eller så är du alldeles för styv i korken och hittar på dumheter och förstör oavsiktligt...
När det gäller mina hintar om Fantasy/Sci-Fi /Goth eller vampyrer etc så kan jag eg inte komma på så mycket för det är inte riktigt min bag alls. Känns som att man behöver lite mer detaljkunskap samt att det kanske är lite ovnligare.
Och sist då...vilka aktiviteter och straff etc som ni gillar och vill ha med vet ni ju redan.
Nu tog den allmänna fantasin slut...
Det är inte din Dom som ska starta en sån här tråd då? Eftersom du inte vill planera...?