Inlägg från: Anonym (Undrande gubbe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrande gubbe)

Ageplay??

Jag har en fundering kring Ageplay (Tänder själv på det). Jag vet att man kanske inte i själva leken definiera åldern mellan parterna men hur ser det ut för Er? Var går gränsen för vad som är accepterat?

Ärla Minou skrev 2009-08-26 13:12:52 följande:

Det beror ju väldigt mycket på vad man har för gränser för vad man tycker känns ok... Det här är en definition från Darkeside.se på ageplay:Utlevande av dominans/undergivenhet genom att anta rollen som vuxen eller yngre (än sin biologiska ålder), endera i ett tillfälligt rollspel eller som ett permanent sätt att förhålla sig till varandra. Ofta sammankopplat med omhändertagande dominans, uppfostran och disciplin. Det kan även handla om att ha en inre "liten"-identitet som vill komma fram och leka ibland. Inrymmer även termer som Daddy-play, innerkids, adult babies. För mig skulle alla anspelningar på småbarn gå fetbort och framkalla kräkningar.Annars är väl lärare och elev en klassiker, eller? Med eller utan skoluniform.
    Jag håller med dig till fullo angående småbarn men det är också det som är lite intressant. Ålderskillnaden i sig är väl inte det som tänder oss. När jag är 70 år tror jag inte att jag tänder på en AP lek med en 55 årig kvinna. Eller?

P.s Jag föredra med skoluniform D.s

Anonym (flicka) skrev 2009-08-26 13:17:55 följande:

Oj, glömde citatknappen i förra inlägget, det var till (tjej28)plast killen skrev 2009-08-26 13:13:14 följande:
    Oj, så svårt. Den moraliska gränsen går kanske vid yngre tonåring? Jag har inte heller funderat färdigt på det än.
    Idag kan jag nog acceptera din gräns, men undrar hur jag resonerar när mina döttrar kommer upp i den åldern.

Ärla Minou skrev 2009-08-26 13:27:58 följande:

Ärla Minou skrev 2009-08-26 13:24:24 följande:
    Med det ville jag säga att det kanske inte är så att man som ageplayintresserad och 70 prompt måste leka att den man är med är 18? Å andra sidan så går det ju runt massor med människor och känner att de är 30 fast de fyllt 70 så de där rollerna kanske består? Att den ena är ung och den andra nyss lämnat tonåren om ens det?
Svar på tråden Ageplay??