• fendt87

Vi som går på Linneamottagningen i Växjö

hej.
    det gick åt helvete idag.
    alla ägg var små, inget var "ledande" alltså större så det blev ingen ägglossningsspruta. men nu är det paus till efter nyår, sen kör vi några omgångar trippeldos pergotime innan jag går vidare på sprutorna.
    lycka till alla andra!

• fendt87

Humlan: Hoppas Besima hör av sig snart, ring och tjata annars ;)
    Kappan: Grattis till ägget, bra storlek ju! Ja, det är mm man mäter dem i. Hoppas hoppas att det går bra för er nu!

Kram tjejer!

• fendt87

jag köpte ett sexpack ägg idag på ica, tror ni man kan använda dem?
    de är ju stora... fan, man skulle vara höna ;)

• fendt87
    Blom skrev 2009-11-19 21:01:32 följande:
    Hej!Googlade upp tråden på nätet och fixade mig en inloggning. Får jag vara med? Har precis varit på första möte hos Besima och har läst i tråden vad jag har att vänta...
    Hej Blom!

Välkommen hit, klart du får vara med!
    Du kan väl berätta lite om dig och din sambo, hur gamla ni är och hur länge ni försökt bli gravida och så?
    Om oss andra kan du läsa i trådstarten.

Hoppas du kommer att trivas med oss och bara fråga o det är något du undrar, vi svarar på det mesta ;)
  • fendt87
    Kappan skrev 2009-11-19 12:16:56 följande:
    hahahah! Tack Fendt87 - Det var just vad jag behövde, höll på att nicka till av tristess. Känner mig uppblåst som en ballong. Brukar ni känna så efter Ovitrelle? Tror inte det fungerat denna gången heller. Om Spermierna är lika trötta på sex som vi är så är de inte särskilt pigga på att simma... ;)
    Jag känner inget särskilt efter Ovitrelle (som med allt annat jag stoppar i mig - känner ingenting), men jag har ju bara fått äl-sprutan en gång.
    Tjo tjena, sexlusten är som bortblåst och nu för tiden känns det inte som någon "mening" att ens försöka leta upp den, eftersom det ändå inte blir något av sexet i allafall. Men det får ta sin lilla tid att få den tillbaka, och nu när sambon brutit benet också så tar vi det lite lugnt med övningarna i sovrummet ;)
  • fendt87
    humlan1234 skrev 2009-11-19 12:57:05 följande:
    Nu ringde Besima med svaret på progesteronprovet. Värdet låg på 23 så det var tveksamt om jag haft äl. Så nu ska min man lämna spemaprov och så blir det någon sorts älstimulering men tidigast i januari. Segt att behöva vänta så länge. Oops. Glömde fråga henne om min uteblivna mens. Är på bim +2 idag. Kan det vara sån tur att jag haft äl ändå? Hoppas, hoppas, hoppas även om det känns som att kroppen bara jävlas med mig igen.
    okej, hur ser den ägglossnings-skalan ut då? om nu 23 var tveksamt, vilket värde är då "säkert"?
    spermaprov är inget svårt, det kan ni fixa ihop hemma och sen köra in med burken ;) så ni får också lite julledigt? kan ju vara skönt, men hade kanske känts bra för er att få någon slags behandling innan julen så ni sliper vänta så länge på att köra igång.

BIM+2, har du testat??? En annan är ju testoman...
  • fendt87

Humlan: Jättegrattis till plusset! Underbart ju! Hoppas det smittar av sig på oss andra och att det går bra för er! Lova att du stannar kvar i tråden och berättar vad som händer!

FiaLotta & Kappan: Jag ska också kräva spolning direkt när vi börjar för det är ju som ni skriver: helt onödigt att stoppa i sig en massa tabletter om det ändå inte är fri passage.

Blom: Gud vilken historia! Jag förstår att ni var nervösa hos Besima, men vi får hoppas att allt kommer att ordna sig! De har inga telefontider på fredagar längre. Men slå nåt annat slutnummer på 047039770, så du kan du kanske lura dig förbi samiras växel ;)
    Annars får du helt enkelt vänta till på måndag för blodprovstider har de alltid, det går ju snabbt och det är samira som sköter det.

Maskrosungen: Jag förstår dilemmat... Man både vill och "inte" vill, konstigt detdär. Hoppas det går bra i allafall med pergon.

• fendt87
    Blom skrev 2009-11-20 12:51:02 följande:
    Måste bara säga att det är fantastiskt att ha någon att dela detta med och som gärna svarar på frågor. TACK!!!Tänkt vad bra ni är även om det kan vara jobbigt ibland. Sambo försöker nu förbi växeln, har lite svårt att ringa från mitt jobb...
    hej! såklart vi vill hjälpa till, vi sitter ju alla i samma båt (nästan) och vet hur det känns.

förresten, snart har vi hängt i tråden i tre månader och då är det dags att skapa en ny. jag fixar det under helgen och länkar till nya tråden så att alla hittar dit. så ska jag uppdatera trådstarten med nya namn och händelser också.
    är det någon som saknar sitt "namn" i trådstarten så är det bara att säga till.

Maskrosungen: skriv gärna hur gamla du och din kille/man är och hur länge ni försökt bli gravida så ska jag skriva det i trådstarten.
  • fendt87

en tanke bara: hade tänkt räkna ihop allt man lagt på att försöka bli gravid, piller, sprutor, läkarbesök och sånt för att kunna se vad barnet kostat för att bli till. är ju rätt orättvist mot oss som måste betala en massa och andra kan bara snuska en gång gratis så är det klart. inte för att pengarna spela någon jätteroll på det viset, mest av nyfikenhet som jag vill veta.
    kul förresten att det varit sånt hålligång i tråden någon dag, fortsätt skriva tjejer. kram!

• fendt87
    Blom skrev 2009-11-21 09:49:47 följande:
    Trillade ihop fullständigt igår och har fruktansvärt ont i huvudet idag. På kemlab stängde de tidigare än vad de sagt när vi ringde på fm. De kunde heller inte göra ngt eftersom jag inte hade remiss(förstår jag egentligen men damen i tel sa att de skulle fixa ändå). Efter många tårar, väntat 3 år, tog en förskräckt kille lite blod som han skulle frysa ner... Funkar antagligen inte. Min sambo sökte fatt Besima och undrade hur det här kunde hända, ska få komma dit på måndag. Lite svårt att veta vad som gäller när man är ny- vill ju inte missa 2 månader till pga jul, Besima hade behövt ge mig mer information. Tur jag har er och alla snabba svar!!!Har någon av er träffat en kurator? Jag skulle nog behöva en...Hoppas att alla kan få en njutbar helg!
    hej du...
    fy fasen vad jobbig du/ni måste ha det... Bra i allafall att ni får komma dit på måndag, skriv och berätta vad som hände när du varit där. i början hade inte jag heller nån koll på hur allt fungerade med rutiner och så, men man lär sig efter hand och sist jag skulle äta provera och pergo ringde jag in min beställning till samira och sa vad jag ville ha ;)
    jag har inte pratat med någon kurator, men i ibland undrar man ju hur det står till i huvudet på en själv och känner att man kanske skulle prata med ett "proffs". men än så länge pratar jag bara med sambon, mamma och de få vännerna som vet.
    hur öppna är alla andra med sin kamp? min familj vet, sambons mamma och några få kompisar, men inte fler. vi har pratat om att bli lite mer öppna med vad vi håller på med, men det är jäkligt svårt...

Kappan: kvittona har jag inte kvar, men jag skriver på en "bebisdagbok" med alla behandlingar och tankar och sånt och där har jag ju skrivit upp allt jag ätit och varenda gång jag varit på linneamotagningen och så. så en dag när jag har tid ska jag räkna ihop vad allt kostat hittills.
  • fendt87

Hej Blom!

Japp, dag 14 åker man in på VUL för att kolla äggblåsorna och är de tillräckligt stora/utvecklade får man en ägglossningsspruta (Ovitrelle), så är det för mig i allafall. Ägglossningstest har jag aldrig testat så det vet jag ingenting om, tyvärr.
    Hoppas det går bra imorgon, men när jag lämnat blodrov har jag gjort det ute hos samira.
    kram!

Svar på tråden Vi som går på Linneamottagningen i Växjö