Blom skrev 2009-11-21 09:49:47 följande:
Trillade ihop fullständigt igår och har fruktansvärt ont i huvudet idag. På kemlab stängde de tidigare än vad de sagt när vi ringde på fm. De kunde heller inte göra ngt eftersom jag inte hade remiss(förstår jag egentligen men damen i tel sa att de skulle fixa ändå). Efter många tårar, väntat 3 år, tog en förskräckt kille lite blod som han skulle frysa ner... Funkar antagligen inte. Min sambo sökte fatt Besima och undrade hur det här kunde hända, ska få komma dit på måndag. Lite svårt att veta vad som gäller när man är ny- vill ju inte missa 2 månader till pga jul, Besima hade behövt ge mig mer information. Tur jag har er och alla snabba svar!!!Har någon av er träffat en kurator? Jag skulle nog behöva en...Hoppas att alla kan få en njutbar helg!
hej du...
fy fasen vad jobbig du/ni måste ha det... Bra i allafall att ni får komma dit på måndag, skriv och berätta vad som hände när du varit där. i början hade inte jag heller nån koll på hur allt fungerade med rutiner och så, men man lär sig efter hand och sist jag skulle äta provera och pergo ringde jag in min beställning till samira och sa vad jag ville ha ;)
jag har inte pratat med någon kurator, men i ibland undrar man ju hur det står till i huvudet på en själv och känner att man kanske skulle prata med ett "proffs". men än så länge pratar jag bara med sambon, mamma och de få vännerna som vet.
hur öppna är alla andra med sin kamp? min familj vet, sambons mamma och några få kompisar, men inte fler. vi har pratat om att bli lite mer öppna med vad vi håller på med, men det är jäkligt svårt...
Kappan: kvittona har jag inte kvar, men jag skriver på en "bebisdagbok" med alla behandlingar och tankar och sånt och där har jag ju skrivit upp allt jag ätit och varenda gång jag varit på linneamotagningen och så. så en dag när jag har tid ska jag räkna ihop vad allt kostat hittills.