Inlägg från: Trolltoka |Visa alla inlägg
  • Trolltoka

Äppelris?

Kan det vara

"Om ingen vet vad äppelris är, kan jag tala om att det är rundkornigt grötris som man kokar med vatten, lite salt och hel kanel till en gröt. När gröten är klar blandar man i äppelkompott eller hemgjort äppelmos och ev lite socker och vaniljsocker. Serveras med iskall mjölk, mmmm, det smakar underbart gott och går väldigt snabbt att göra:)" ?

annashuspalandet.blogspot.com/2007/09/hstmys-med-ljus-och-pplen.html

trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 23/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
  • Trolltoka
    amorosa skrev 2009-08-28 10:56:41 följande:
    Era recept låter ju faktiskt som de som fanns på coop. Men det var verkligen ingen hit, tyckte jag. Smakade inte alls som det jag åt som liten. Det smakade liksom ingenting. Trodde nästan de skrivit fel att det skulle kokas med vatten. Kan tänka att det blir godare om man kokar riset i mjölk... Slängde faktiskt allt jag gjort...
    Kan det inte vara så att ditt smaksinne faktiskt ändrat sig sedan du var liten? En del saker smakar inte alls som man tyckte det gjorde när man var barn
    trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 23/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
Svar på tråden Äppelris?