• så mycket bättre

Panta mera

Jag har alltid tyckt att "Panta mera"-reklamerna är roliga men onödiga. Alla människor pantar väl sina burkar liksom?
    Men enligt min man så finns det många som inte gör det, därför var jag tvungen att kolla detta!

Pantar du dina flaskor och burkar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Panta mera
  • Lena

pantar inte om jag är på stan eller liknande och dricker upp en burk och det inte finns något ställe att panta. Faskor kan man skruva på korken på och stoppa ner i väskan.

• Stårschan

Ja, nästan alltid. Om jag är på resa och har köpt en vattenflaska eller annan dricka, så släpar jag inte med den i bagaget tills jag hittar ett pantställe, utan jag gör mig av med den där det är enklast - vanligtvis en soptunna.

• lövet2

Ja, alltid. Mina föräldrar däremot tycker det är för jobbigt, så de samlar allt i en säck och låter barnbarnen panta och få pengarna. Det uppskattar mina barn!

We´ll see how you do ...
  • så mycket bättre

Jag tar inte heller med mig om jag är på stan, men främst för att där vet jag att det alltid är någon som blir glad av att få ta min burk/flaska.

Är jag däremot på något annat ställe pantar jag alltid

• så mycket bättre
    lövet2 skrev 2009-08-26 14:49:49 följande:
    Ja, alltid. Mina föräldrar däremot tycker det är för jobbigt, så de samlar allt i en säck och låter barnbarnen panta och få pengarna. Det uppskattar mina barn!
    Det förstår jag! Win-win situation
  • Sencha

Nja.

Jag köper väldigt sällan burkdricka. Och om jag är någonstans där jag på ett vettigt sätt kan panta dem, så visst. Men om jag köper en dricka på vägen hem för att jag är jättetörstig, så tycker jag att det är jättejobbigt att behöva hålla rätt på den/hålla den hela tågresan, bussresan och promenaden hem. Brukar ge spänningar i armen. Och jag stoppar inte gärna ner en urdrucken burk i väskan, då kommer det att rinna ut små små mängder och bli kladdigt. Så nej, då har jag faktiskt slutat ta hem den. Brukar istället ställa den på ett sådant sätt i en papperskorg att det underlättar för en som vill samla.

Hemma dricker jag nästan aldrig något som kommer i burk. Men ja, om mannen gör det eller gäster gör det, så pantas det självklart.

Flaskor tar jag lättare hem, där kan man ju skruva på korken och stoppa i väskan. Så generellt är jag bättre på att panta flaskor än burkar.

0401 & 0807
  • Sencha
    SigridA skrev 2009-08-26 14:50:26 följande:
    Jag tar inte heller med mig om jag är på stan, men främst för att där vet jag att det alltid är någon som blir glad av att få ta min burk/flaska.Är jag däremot på något annat ställe pantar jag alltid
    För att uttrycka mig kortare: Jag köper i princip bara dricka i burk/flaska om jag är på stan/på resande fot. Annars ser jag sällan skäl att köpa dricka i flaska.
    0401 & 0807
  • M Y L F
    lövet2 skrev 2009-08-26 14:49:49 följande:
    Sågör många av våra bekanta och så får mina barn panten. Mina barn tjänar en slant och mina bekanta slipper gå och panta.
  • moonweb

Japp, alltid!

Det är svårt att vara ödmjuk när man alltid har rätt
  • After Forever

Ja, till 90% ungefär.

Svar på tråden Panta mera