Inlägg från: Thaleia |Visa alla inlägg
  • Thaleia

kan man sätta en sådan lapp på hyllan?

minnapinna skrev 2009-08-26 18:02:06 följande:
    På de flesta förskolor jag jobbat på så hänger dessa lappar på torkskåpet. Om jag vore du så skulle jag ta upp det med personalen och sedan be dem sätta upp en lapp på torkskåpet.
    Så har vi det  på förskolan där jag jobbar  och så har dom det på förskolan där mina barn går på. På torkskåpet finns en lapp med namnet på dom barn vars kläder ej ska hänga i torksskåpet.
  • Thaleia
    mj82 skrev 2009-08-26 19:37:27 följande:
    hmm, där jag bor är det också typ +5 o slask men jag har kört bävernylon för att jag trott att det varit bra. men ge mig gärna tips på andra märken man kan köpa för att få ett bra set till förskolan. Didrikson? aah, kommer inte på så mycket mer. men som sagt. tipsa mig lite. :)
    Jag köper didriksson till mina barn, tycker dom är superbra. När dom var små hade jag  reima men nu när dom är större föredrar jag didrikssons.
  • Thaleia
    mj82 skrev 2009-08-26 19:45:29 följande:
    men didriksons overaller då eller? de har ju regnställ o skaljackor o grejer med
    Menar du mig? Ja, overaller och jackor.
  • Thaleia
    mj82 skrev 2009-08-26 19:50:13 följande:
    oki...hoppas min dotter inte lider allt för mycket i sitt skidset från ullared och en overall från lager 157 ;) men en annan tanke, som inte har med lappar och torkskåp att göra. tycker inte ni det är dyrt att köpa ytterkläder till era barn (nu vet jag inte hur gamla era är men min är en klättrig tjej på 3,5) för kansek 1500 kr och så blir det en stor reva på? jag hade ju vart hur rädd som helst för att min dotter skulle göra sönder när hon leker, men det kanske går att laga med något lika bra material
    Men det är det som jag gillar med didrikssons, dom är billiga och skitbra! Speciellt nu när ungarna är så rörliga och klättar och rullar runt överallt.
    Jag jobbar också som förskollärare och både på förskolan där jag jobbar och där barnen går så är det rätt många barn som springer runt i didrikssons under vintern.
  • Thaleia

Nä, galonbyxor brukar vi inte hänga i torkskåp, det finns inte plats för det! Dock har det hänt att mina barns galonkläder hängt i torkskåpet men jag har aldrig märkt att dom skulle ha tagit skada av det!

Svar på tråden kan man sätta en sådan lapp på hyllan?