• Anonym

Hjälp! Imorgon kommer det en pedant hit!

Imorgon får vi besök av en väninnan till mig. Tyvärr har jag inte orkat städa något vidare och min väninna är pedant. Vad gör man? All min energi går åt till jobb och två små barn. Så mycket energi till städning finns det inte. Typiskt. Varför sa jag att det gick bra att träffas här...

• Svar på tråden Hjälp! Imorgon kommer det en pedant hit!
  • smurfis75

Jaha men hon bor väl inte där?

Jag är själv rätt pedantisk av mig (påstår mina vänner iaf...) men skiter i hur mina vänner väljer att ha det, är ju inte mitt hem. Trivs de så är det det viktigaste.Man får ju gå hem till sitt sen ju

Poker och sex är två saker man kan njuta av utan att vara proffs
  • Anonym

Du får ha det precis som du vill i ditt hem precis som hon i sitt.
    Har också brytt mig väldigt mkt om vad andra tänker och tycker om mitt hem tidigare, men insett att de får ta mig och mitt hem precis som jag är.
    Det går säkert bra ska du se. Inte ens när jag själv var som mest pedant en gång i tiden så brydde jag mig ett dyft om hur andra hade det, kunde snarare kännas skönt och avslappnat om det var stökigt. Men hemma var det tvunget att vara perfekt om ngn kom på besök annars blev jag helstressad.
    Tack och lov har jag en betydligt mer avslappnad syn idag.

• Callistrate

Man skiter blankt i hur det ser ut! Det är ditt hem, det är du som ska leva i det. Om hon tycker att det ser för jävligt ut så är det hennes problem, inte ditt.

• lövet2

Om hon är pedant, så är det väl hennes problem - inte ditt?! Du kan inte städa pedantiskt för hennes skull. Skulle du byta tapeter om hon inte gillade dem du har? Nej, just det ...

You sure know how to treat a girl!
  • Pruttiluskan

Hon får respektera att du har barn helt enkelt!
    Huvudsaken är att ni mår bra allihop i erat hem!

• Anonym (Pedant)

Jag är väldigt pedantiskt (vi snackar skurar lister med tandborste och mår dåligt av damm bakom elementet) men jag kräver absolut inte att mina vänner ska hålla sina hem fläckfria! Tycker inte sämre om dem för att de inte hunnit vika in den rena tvätten än, det är lite smulor under köksbordet... snarare tvärtom. Tänk vad mycket mer tid än mig dem måste ha med sina barn (jag försöker vara mindre pedantisk men det är svårt).

Är hon en riktig vän så bryr hon sig inte hur ditt hem ser ut. Hon kommer ju för att träffa dig, inte inspektera städningen.

• Anonym

Nåja, skulle hon inte vara nöjd med din städning, så får du väl sätta en dammtrasa i ena handen på henne och dammsugaren i den andra. Antingen så får hon skita i hur det ser ut hemma hos dig, eller så får hon gå hem, eller så får hon väl städa då.

• tattoedbeauty

Nu är det ju faktiskt du som bor där! Du har det hemma precis som du själv vill ha det, du städar för dig själv och din familj och inte för någon annan, det får nog din besökare ta och acceptera.

• Natosh

Om det är fint kan ni ha picknick

• AnnelieTyresö

Oftast strunta pedanter i hur DU har det, det rä hon har det är viktigt :)

Så relaxa å ha skoj!

• Anonym

Jo, ni har ju säkert rätt. Kanske kollar hon inte så noga under matbordet. Städade i alla fall badrummet igår kväll, för det känns åtminstone bättre om det är fräscht där.

Svar på tråden Hjälp! Imorgon kommer det en pedant hit!