• Mary0280

Pergotime

Hej på er!

Här är en till som ska börja min första kur på söndag. Är lite nervös för biverkningar och inte så hoppfull att det ska fungeratyvärr. Har försökt sen förra hösten, fick mf och har sedan dess haft strul med hormonerna.
    Har som ni väldigt mycket ägg men de verkar inte vilja bjuda till på egen hand

• Mary0280

Då lägger jag till info =)
    Känner inte av tabletterna än... Hoppas verkligen jag slipper biverkningar! Har ingen aning om ÄL eller BIM eftersom jag har haft så mycket strul senaste året....
    Får testa mig fram ;)

Playfull: Pergostart 1/9
    Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9
    DIFmamma: Pergostart ca 9/9 Äl ca 16/9 BIM: ca 30/9
    Mary0280: Pergostart 30/8

• Mary0280

Imorn ska jag kolla hur kuren gått. En fråga dock; Vilken dag har ni andra varit på vul? Jag ska dit dag9 vilket tydligen kan vara lite tidigt. Min läkare var dock tokbokad så vi fick boka in mig tidigare (på en fikarast) ;)

• Mary0280

Tusen tack för svar om era vul-dagar!
    Jag gjorde ju vul idag (cd9) och hon såg bara ett, ev två, ägg som var något större och förmodligen kommer släppa. Hon sa dock att det hade varit enklare att se om jag hade fått tid några dagar senare. Jag fick en ny kur på recept om detta inte funkar och ska då öka dosen. Men nu ska jag vänta in en äl... :)

• Mary0280

Yes, idag fick jag äntligen äl! Har aldrig fått utslag på de där stickorna men pergon verkar ju ha hjälpt =D Nu kan vi iallafall börja försöka...

• Mary0280

Playfull: Vi har BIM ungefär samtidigt (jag tror 26/9) Spännande! Men vad tråkigt det är att vänta! :/

• Mary0280

CD 27 idag... Nu borde jag väl snart märka om kuren hjälpt...

• Mary0280

Nä, nu börjar jag få mensvärk :( Men skönt om jag får till en normal cykel för första gången på ett år, man får trösta sig med det lilla... Får se när det dyker upp och börja om igen då *suck*

• Mary0280

Men shit, jag har plussat!!! Är bjuden på fest och ville mest försäkra mig om att kunna dricka men det blev ett plus på studs när jag testade!
    Det känns så himla konstigt... Ett år efter mf, exakt.... Så nu är jag genast orolig men ska prata med min läkare... Yippiiiii iaf!

Åh vad jag håller tummarna för alla er gulliga tjejer!

• Mary0280

Tack alla ni, jag håller verkligen tummarna för er!

Jag behövde bara köra en kur Pergo, innan dess har jag prövat Provera utan resultat.

Hoppas ni plussar nu snart =)

Svar på tråden Pergotime