Pergotime
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
Någon som precis som jag snart ska börja med pergotime??? Vore kul om jag hade någon/några att bolla lite funderingar med.
Hej!
Jag har börjat med pergo-kur nr2 igår. Så jag är med! =)
När börjar du med pergon?
Va kul.... jag kommer börja pergon om ungefär 2 veckor Nu håller vi alla tummar och tår för att det ska lyckas.
Har du någon egen äl? jag har tydligen väldigt mycket ägg men skulle prova pergo iallafall, så risken för flerbörd var tydligen stor för oss, men hellre två än inget
Jag har ingen egen ÄL...utan måste ta pergo för att få det. Har psoc och oxå många ägg. Första VUL jag gjorde i juni visade på fem mogna äggblåsor så då fick jag stå över. Gången efter visade det bara en.
Pergo ökar ju risken för att få flerbörd och risken ökar betydligt mer för jag har rätt många tvillingar i släkten... För min del så räcker det med en. =) Är ensamstående och det blir nog väldigt tufft att ta hand om två.
Har du barn från innan? Hur länge har ni försökt få barn? Får ni bara ett försök med pergo?
Hej på er!
Här är en till som ska börja min första kur på söndag. Är lite nervös för biverkningar och inte så hoppfull att det ska fungeratyvärr. Har försökt sen förra hösten, fick mf och har sedan dess haft strul med hormonerna.
Har som ni väldigt mycket ägg men de verkar inte vilja bjuda till på egen hand
Jag tar min första tabl i morgon...jag e grymt laddad! haha
Va kul att vi blir några stycken som kan peppa varandra :)
Moncabang: Vi har ett barn sen tidigare, han blir 2 år på onsdag...syskon till honom har vi försökt få sen våren förra året :( men inte lyckats. Jag tror att vi får tre försök med pergotime vad jag förstår så rekommenderas inte fler och efter det skickar hon remiss till reproduktionscentrum för insemination.
Förväntansfull0406: Jag håller alla tummar och tår :)
Mary0208: Nej mina verkar inte heller vilja bjuda till på egen hand ;)
Tycker min kropp har betett sig skumt de senaste två veckorna. Jag är konstant kissnödig, har tydliga blodådror på brösten sedan sju veckor tillbaka, magen har blivit rundare och så får jag konstiga vattniga flytningar hela tiden. Det är som vattniga ena gången och geléaktiga nästa. Ibland är dom genomskinliga och ibland brunaktiga.
Jag har gjort VUL för fyra veckor sedan och BM tog ett gravtest då. Inte gravid. Hade mensvärk men fick ingen mens. Så nu har jag då tagit Provera för att få mensen och tar tredje tabletten Pergo idag. Men jag kan ju inte låta bli att fundera på detta. Vad skulle hända om man tog Pergo och var gravid?? Vad tror ni?
Jag o min sambo ska börja med första kuren Pergo på tisdag och vi hoppas sååå, men man vill ju inte va så hoppfull på första försöket!!!
TS vad sägs om en lista. Ni börjar vi ju bli några här, och fler lär väl hitta hit. Typ datum för först pergon, ÄL, BIM... Vad tycker du?
Kram