Pergotime
Hej!
Jag har börjat med pergo-kur nr2 igår. Så jag är med! =)
När börjar du med pergon?
Hej!
Jag har börjat med pergo-kur nr2 igår. Så jag är med! =)
När börjar du med pergon?
Jag har ingen egen ÄL...utan måste ta pergo för att få det. Har psoc och oxå många ägg. Första VUL jag gjorde i juni visade på fem mogna äggblåsor så då fick jag stå över. Gången efter visade det bara en.
Pergo ökar ju risken för att få flerbörd och risken ökar betydligt mer för jag har rätt många tvillingar i släkten... För min del så räcker det med en. =) Är ensamstående och det blir nog väldigt tufft att ta hand om två.
Har du barn från innan? Hur länge har ni försökt få barn? Får ni bara ett försök med pergo?
Tycker min kropp har betett sig skumt de senaste två veckorna. Jag är konstant kissnödig, har tydliga blodådror på brösten sedan sju veckor tillbaka, magen har blivit rundare och så får jag konstiga vattniga flytningar hela tiden. Det är som vattniga ena gången och geléaktiga nästa. Ibland är dom genomskinliga och ibland brunaktiga.
Jag har gjort VUL för fyra veckor sedan och BM tog ett gravtest då. Inte gravid. Hade mensvärk men fick ingen mens. Så nu har jag då tagit Provera för att få mensen och tar tredje tabletten Pergo idag. Men jag kan ju inte låta bli att fundera på detta. Vad skulle hända om man tog Pergo och var gravid?? Vad tror ni?
TS vad sägs om en lista. Ni börjar vi ju bli några här, och fler lär väl hitta hit. Typ datum för först pergon, ÄL, BIM... Vad tycker du?
Kram
Det är taget! Jag fyller på med min första pergodag, äl, bim. Lättare att hålla reda på varandra nu. Here goes!
Playfull: Pergostart 1/9
Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9
Är så glad att jag inte fått några biverkningar av Pergo denna gång!
Förra gången hade jag sån huvudvärk i en vecka så jag höll på att smälla av. Av andra pergon jag tog denna gången kände jag att det drog och molade i äggstockarna men det gick över. En tablett kvar att ta... Men något händer defintivt där nere. Har fått mycket mer flytningar så det verkar ju lovande.
Förra gången jag gjorde VUL hade ett ägg släppt. Gången där innan hade fem ägg mognat...så det blev avblåst. Shit, vill verkligen inte ha femlingar! Hoppas det blir ett, max två ägg den här gången. Skall inte göra något VUL så det är väl bara att hålla tummarna att det blir bra...
Är så glad att jag varit förskonad från Pergo-biverkningarna denna gång. Har haft lite huvudvärk, men det kan ju vara från förkylningen..., och idag hade jag rejäla hugg i ena äggstocken. Har fått vattniga flytningar så det verkar ju lovande. =) ÄL om ca en vecka då.
Jag har en bestämd känsla att det kommer bli bra den här gången. Bara känner det. Om tre veckor får man veta... *suckar*
Min ÄL uteblev denna månad...fick ju ÄL förra gången av Pergo...
Usch vad surt det känns! Så nu får jag vänta ytterligare en månad.
Har bara lust att ge upp just nu...är det värt allt detta jobb...