• Zelmilainen

Pergotime

jag ska antagligen börja med det snart. jag och sambon har stått i landstingskö för inseminering. vi är två tjejer. i veckan fick vi hem papper om att vi ska börja försöka nu. ska på kontroll på måndag så de kan utreda om det blir insem eller ivf. blir det insem ska jag börja ta pergotime på dag 5 in i menscykeln. men blir det ivf så vet jag inte... =)

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Moncabang skrev 2009-08-30 13:40:20 följande:
    Är så glad att jag inte fått några biverkningar av Pergo denna gång!Förra gången hade jag sån huvudvärk i en vecka så jag höll på att smälla av. Av andra pergon jag tog denna gången kände jag att det drog och molade i äggstockarna men det gick över. En tablett kvar att ta... Men något händer defintivt där nere. Har fått mycket mer flytningar så det verkar ju lovande. Förra gången jag gjorde VUL hade ett ägg släppt. Gången där innan hade fem ägg mognat...så det blev avblåst. Shit, vill verkligen inte ha femlingar! Hoppas det blir ett, max två ägg den här gången. Skall inte göra något VUL så det är väl bara att hålla tummarna att det blir bra...
    i östergötland avbryter de om det är 3 eller fler ägg, de kör bara om det är 1-2 ägg...
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

jag vet inte. kommer jag ihåg kan jag fråga imorrn då jag träffar läkarna.

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    DIFmamma skrev 2009-08-30 20:53:49 följande:
    Ok men får man sexförbud ändå eller kan man fortfarande försöka den månaden?Zelmilainen: Ja det vore jättesnällt :)
    de punkterar ibland och ibland inte, det varierar från fall till fall.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

skrev in mig själv nu. får se om jag får va kvar på listan sen eller om jag tar bort mig själv. beror på hur det går. *suck*

Playfull: Pergostart 1/9
    Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9
    DIFmamma: Pergostart ca 9/9 Äl ca 16/9 BIM: ca 30/9
    Mary0280: Pergostart 30/8
    PirriPirri: Pergostart 31/8
    Zelmilainen: Pergostart ca 16/9

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

kanske en dum fråga, men jag vet inget om pergo... vad för typ av biverkningar kan man få?

Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Moncabang skrev 2009-08-31 21:47:53 följande:
    En massa om man har otur. =) De flesta får nog någon biverkning. Förra gången hade jag huvudvärk (som migrän), illamående, yrsel och trötthet. Och det höll i sig två veckor efter jag slutat med Pergo...Vanligast: Blodvallningar, huvudvärk, yrsel, illamående, kräkningar, buksmärtor, förstoring av äggstockarna, blåsbildning på äggstockarna, ömmande bröst, nervositet, sömnlöshet, synstörningar.Mindre vanliga/sällsynta: Viktökning, trötthet, onormal underlivsblödning, nässelfeber, allergiska hudutslag, övergående håravfall, depression, humörsvängningar. Ökad risk för blodpropp. Lättare kramptillstånd.
    migrän lider jag redan av och trötthet får jag av endon... hehe. men får se hur det blir. tack för svaret.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    DIFmamma skrev 2009-09-02 09:20:54 följande:
    Helt OT men idag fyller vår son 2 år!!!! Shit va fort tiden går, vi som hade tänkt att han skulle ha ett syskon vid detta laget, men icke sa nicke :(
    grattis till att ni har sonen iaf =)
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen
    Mary0280 skrev 2009-09-02 19:34:42 följande:
    Imorn ska jag kolla hur kuren gått. En fråga dock; Vilken dag har ni andra varit på vul? Jag ska dit dag9 vilket tydligen kan vara lite tidigt. Min läkare var dock tokbokad så vi fick boka in mig tidigare (på en fikarast) ;)
    till mig har de sagt att jag ska ta pergo cykeldag 5-10 och på dag 10 göra vul.
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Zelmilainen

det var ingen endocysta (nästan helt säkert), utan en annan med gulkroppshormon eller nåt (inte riktigt klar i huvudet med morfin i kroppen fortfarande, haha). så det är bra. dock måste jag gå ner typ 20 kg för att nå rätt bmikrav (som rmc inte alls informerat om tidigare). så nu känns det jäkligt motigt när jag vet hur svårt jag har att gå ner i vikt. men, men, kanske ser mer positivt på det när jag smält det hela.

tar bort mig själv från listan pga detta... lycka till allihopa.

Playfull: Pergostart 1/9
    Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9
    DIFmamma: Pergostart ca 9/9 Äl ca 16/9 BIM: ca 30/9
    Mary0280: Pergostart 30/8
    PirriPirri: Pergostart 31/8
    Katizi:Pergostart 16/8 ÄL ? BIM ?
    Knasten: Proverastart 24/8 pergostart? Äl? BIM?
    Nyköpings bo: pergostart mars ÄL ca28/8 BIM 11/9

Vill ha bebis nuuu!!!
Svar på tråden Pergotime