• Goingen

Pergotime

Hej hej;) Har länge funderat på att gå med i någon sådan här sida men aldrig vågat för det känns som man längtar FÖR mycket då och bara blir besviken om det skulle ta lång tid...
    Tänkte kort bara berätta lite hur jag haft det innan och sedan hoppas jag på att få många trevliga samtal mer er framöver.
    Jag slutade äta p-piller i december 2008. Mensen uteblev och då åt jag 3 provera kurer från mars till juli men fick bara mens en av kurerna. Har varit och kollat killens armé och den var ok så nu har jag ätit provera dubbelkur under 10 dagar och idag (dag 11) så har jag börjat småblöda;) På torsdag är det dags att börja med pergotime för att sedan pårja verkstad i dagarna 28, 30 och 2:a oktober. Ska mäta basal temperaturen varje dag dit också. Känns som dagarna kryper fram när man vill något så gärna men nu är man ändå med i matchen då man fick en blödning idag! Trodde aldrig man kunde bli glad av mens....;)

• Goingen

Lägger till mig nu... (och satte oss alla i ordning så vi kan följa varandra;)

Katizi:Pergostart 16/8 ÄL ? BIM ?
    Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9
    Mary0280: Pergostart 30/8
    PirriPirri: Pergostart 31/8
    Playfull: Pergostart 1/9, ÄL ca ??, BIM ca ??
    Vill Ha Liten 83: Pergostart 7/9, Äl ca 17/9, BIM 1/9.
    Hk83: Pergostart 7/9, Äl??, Bim??
    Knasten: Proverastart 24/8 pergostart 9/9, Äl 20-21/9, BIM 5/10.
    DIFmamma: Pergostart 11/9 Äl ca 19/9 BIM: ca 3/10
    Goingen: Proverastart 3/9, Pergostart 17/9, Äl ca 28/9

Nyköpings bo: pergostart mars ÄL ca28/8 BIM 11/9 GRAVID!!- Grattis!!!

• Goingen

Hk83: Nej, det har tagits prover och de var normala, lite lågt östrogenvärde bara.. Det kan bero på att jag gått ner i vikt under p-piller kuren och att jag tränar mycket men de vet inte. Proveran var i låg dos förra gången och fungerade en av 3 gången. Nu fungerade det på första dagen efter första gången med 10mg (dubbelt från förra). Har ingen aning om vad gestapuran är men har du några erfarenheter av detta så berätta gärna då man är fundersam om allt känns det som... Kram

• Goingen

Hej igen allihopa... Jag börjar bli fundersam nu, som vanligt. Blev ju så glad igår när det kom en blödning första dagen efter avslutad proverakur. På grund av det kan jag ju börja äta pergotime nu på torsdag men då det var ytterst liten blödning och den verkar redan vara borta- kan jag räkna den som mens då? Eller blir det fel att börja med pergotime på torsdag eller vad är blödningen för något? *Hjälp mig*

• Goingen

Tråkigt att det inte fungerade denna månad men då kan det bara bli bättre Hk83;)
    Hoppas på dig nu då "Vill ha liten* och playfull ska väl mysa till det nu i dagarna va?;)

• Goingen

Förresten... Kan träning störa ägglossningen något? Jag tänkte om man ska dra ner på den nu när man äter pergo och dagarna innan en förhoppningsvis äl ska vara? Någon som vet?

• Goingen

Usch! Tänker på dig Katizi... En dag känns som hundra år när man väntar på något sånt här:( Pratade med Gyn idag och de sa att jag kunde räkna min ynka blödning som första mensdag så på torsdag är det pergotime som gäller;) Har dock tyvärr läst nånstans att en liten blödning tyder på att chansen på ägglossning är väldigt liten:( Stämmer detta eller ska man inte tro på allt man läser?

• Goingen

Jo, vi diskuterade detsamma igår. Enda sedan jag började med provera så har vi inte haft sex för mina tankar har varit på alla kurer och jag har varit ledsen och irriterad. Min sambo känner att han inte vill vara för på också. Så efter 3v celibat ska vi helt plötsligt hålla på varannan dag i en vecka... Känns ju jätteromantiskt:(

• Goingen

Lilly85: Jag är i exakt samma sits som dig... Jag ska ha äl nu i veckan för första gången förhoppningsvis!!! Men jag ska inte på vul förrän efter, alltså mitt emellan agglossningen och bim så då vet man ju inget? Ska ta blodprov för att se om det varit ägglossning också... Jag ligger 5dagar efter dig... alltså jag började med pergo den 17:e. Så vi kan väl bolla lite med varandra. Har du haft äl känningar nu? Hur känns det? Testar du med stickor? Kram!

• Goingen

Nja, eller jag vet inte... Man inbillar sig ju hela tiden för att man vill att det ska vara nåt känns det som... Jag tog ju sista pergon igår så enligt läkaren ska jag ha äl på måndag först?! 16:e dagen efter första blödning sägs det. Men jag tänker börja med äl tester imorgon dag 11 för att inte missa och kan vara bra till nästa månad så man vet hurdan cykel man har. Vi sexade till det igår och då kunde jag känna lite ont i höger äggstock kanske men som sagt... man inbillar sig ju och egentligen vet jag nog inte riktigt var äggstockarna sitter exakt *hihi*

• Goingen

Kanske samma här då... Jag gick ner i vikt förra året och låg ett tag på 52-53 och har en gång legat på 67kg... Så sen dess har jag inte fått mens av mig själv:( Nu ligger jag på 57 och känner mig på gränsen till "tjock" så jag hoppas inte det beror på något kroppsligt längre! Har haft det tufft och tränar en hel del... Ok, jag ligger ju 5 dagar efter dig så hoppet av att känna en ägglossning finns;) 5 dagar kvar för mig;) Jag updaterar hur det känns nu dagarna framåt! Hur går det för alla.... Några som kunnat testa sig än? POsitivt/ negativt? Hoppas på er;)

• Goingen

Hej! Jag har ätit en kur pergo förra månadenmen den av mig tyvärr ingen äl. Nu vill läkaren att jag ska testa en enkel dos igen för säkerhets skull inte bli överstimulerad. Finns det möjlighet att få äl på andra enkelkuren om den första inte gav något eller är det helt omöjligt och för låg dos för mig? :(

• Goingen

Hej! Jag har ätit en kur pergo förra månadenmen den av mig tyvärr ingen äl. Nu vill läkaren att jag ska testa en enkel dos igen för säkerhets skull inte bli överstimulerad. Finns det möjlighet att få äl på andra enkelkuren om den första inte gav något eller är det helt omöjligt och för låg dos för mig? :(

• Goingen

Tack... Då lever hoppet då;) OJ, får hoppas mitt progesteron ökar denna månaden då;)
    Ja, man lär sig en hel del här inne;)

• Goingen

Vet inte... Jag har inte haft flytningar och får svar på torsdag om jag haft äl... Så ger besked då;)

Svar på tråden Pergotime