Pergotime
Hej Goingen! Jag har precis samma problem som du. Har periodvis vägt ganska lite, men är nu normalviktig. Då jag slutade med p-piller fick jag ingen mens. Fick därefter ta Provera och fick då en sparsam blödning, men fortsatt ingen mens. Nu då vi vill ha barn fick jag ta Provera igen för att få en blödning. Fick denna gång ingen mens alls, men enligt min gynekolog kunde man ändå börja med Pergotime. Däremot är chansen att man får ägglossning inte särskilt stor då man får en sparsam alternativt ingen blödning av provera. Jag fick dock ägglossning trots detta. De två första Pergotime kurerna har jag fått ägglossning, men den senaste omgången gav ingen ägglossning. Jag håller därför på med en ny provera omgång nu för att få blödning och sedan pröva med Pergotime igen. Då vi har försökt några månader redan har vi också fått en remiss skickad för IVF. Det är nämligen 3 mån väntetid dit och min gynekolog ville vara förutseende. Ska dock fortsätta med Pergotime fram tills dess. Har dock inga stora förhoppningar. Längtar mest att få tid för IVF nu, så att något händer!!
Hoppas att du fick svar på din fråga och lycka till!