• liten12

Pergotime

Hoppar med här fast jag ligger lite efter er, hoppas det är ok! =)
    Blir lite senvös när jag läser att ni ska på VUL. Har väldigt långt till min gynekolog så jag har inte fått nån tid utan ska bara "köra på"! Betyder det att vi kommer få fyrlingar eller så??? Hjälp! Bättre två barn än inget såklart men fler än så förväntar man sig inte ju direkt!!
    Spännande iaf! =)

Katizi:Pergostart 16/8 ÄL ? BIM ?
    Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9
    Mary0280: Pergostart 30/8
    PirriPirri: Pergostart 31/8
    Playfull: Pergostart 1/9, ÄL ca 13/9, BIM ca 27/9
    Vill Ha Liten 83: Pergostart 7/9, Äl ca 19-20/9, BIM 4/10.
    Hk83: Pergostart 7/9, Äl??, Bim??
    Knasten: Proverastart 24/8 pergostart 9/9, Äl 20-21/9, BIM 5/10.
    DIFmamma: Pergostart 11/9 Äl ca 19/9 BIM: ca 3/10
    Goingen: Proverastart 3/9, Pergostart 17/9, Äl ca 28/9
    Minbebis76: Pergokur 3 start 20/9, Äl ??
    Liten1: Pergostart 24/9, Äl ca 10/10?, BIM ??

• liten12

Vad händer om man skulle bli överstimulerad? Är den enda "faran" att få flera barn eller finns det andra risker ?
    Allt är så nytt, har tusen frågor känns det som! =)

• liten12

Jag behöver råd, håller på å bli tokig!
    Jag har i vanliga fall ägglossning på dag 10 ca, men min läkare sa att med Pergotime blir cykeln längre så ägglossning kommer ske mellan dag 14-18. Dag 10 var i förrgår och runt de dagarna hade jag värsta spänningarna i de trakterna. Nu känns det nästan ingeting. Min sambo var borta de dagarna så nu är jag jätterädd att vi missat ägglossningen och att hela kuren var i onödan! Är dessutom så fullproppad med hormoner så ja bara vill gråta!!
    Vad tror ni? Är det kört eller kan det kännas av pergon ändå några dagar innan och att ägglossning kommer snart?

• liten12

Tack för svaret minbebis76. Jag är rätt säker på att vi missat, men ska testa med ägglossningstest ändå. Jag ska ta Pergo varannan månad, gör du det oxå? Läkaren sa att det håller i sig till månaden efter med.

• liten12

Hej!
    Har lite funderingar.. Har ätit klart min första kur m pergo, ÄL kom samma tid som den brukar göra, betyder det att mensen också borde komma samma tid eller kan den vara försenad pga pergon?
    Hur har ni andra upplevt det, har ni haft några förändringar med mensverk å så? Mer eller mindre?

• liten12

Min läkare kollar inte heller och sa inget om det. Så det verkar som sagt vara väldigt olika.

• liten12

Hej En liten söt!
    Jag förväntade mig biverkningar men märkte inte mycket.. Lite mood swings kanske.. Men inte farligt.. Har hört vissa som haft lite yrsel och huvudvärk men inte heller så farligt tror jag. Men det är väl olika från person till person.
    Lycka till!

• liten12

Är klar med första kuren, ska ta varannan månad så denna är det uppehåll. Verkar vara lite olika hur läkarna gör. Min läkare sa att "effekterna" sitter kvar till månaden efter så det behövdes bara varannan månad, får väl lita på honom. Har egen ägglossning, så den ska bara "förstärkas"..

Svar på tråden Pergotime