• lilly85

Pergotime

vinterbebis12 skrev 2009-09-21 13:54:19 följande:
    Jag började med pergo den 5/9 men hade tyvärr 8 blåsor och fick därför uppmaningen att ha skyddat sex. I och med att äggen var olika stora borde de ju släppa i olika takt, eller? Borde ha haft ÄL förra söndagen (alltså 13e) men utifrån känslan i kroppen tror jag snarare att den var förra onsdag torsdag 14-17 vilket borde innebära att vi nu och framtill mens kan ha oskyddat. Glömde fråga min läkare om detta. Vad sa eran? Hur skulle ni ha gjort (vet att det är bättre att ta det säkra före det osäkra men med tanke på hur länge vi försökt känns risken minimal...) ?
    Usch jag blir lite orolig för egen del när jag läser att du hade 8 blåsor och blev rådd till skyddat sex, jag började nämligen med pergotime den 13/9 till o med 17/9 och har inte tid för vul fören den 5/10 ..
  • lilly85
    Hk83 skrev 2009-09-21 19:37:43 följande:
    Liten1: Tror inte du behöver vara jätterädd av att bara köra på. Innan jag blev gravid så körde jag 5 pergokurer utan vul för att kontrollera hur många blåsor. 6 gången fick jag vul för att det var "något nytt" de hade börjat med och lite komiskt att just den kuren vart jag gravid med två... Lilly85: Vad sent för vul. Då borde du väl haft äl för länge sen? Min läkare sa att han ville göra mellan dag 10-12 så han kunde avråda från sex i tid ifall jag skulle varit överstimulerad.
    Ja jag tycker också det är lite sent Vad är det för mening med ett vul när man varken kan se blåsor eller graviditet? Hade ju varit mer vettigt med ett vul nu i veckan .. Det enda jag ska tillbaka för är ett blodprov nästa vecka för att se om jag haft äl eller ej.
  • lilly85
    Goingen skrev 2009-09-21 21:21:09 följande:
    Lilly85: Jag är i exakt samma sits som dig... Jag ska ha äl nu i veckan för första gången förhoppningsvis!!! Men jag ska inte på vul förrän efter, alltså mitt emellan agglossningen och bim så då vet man ju inget? Ska ta blodprov för att se om det varit ägglossning också... Jag ligger 5dagar efter dig... alltså jag började med pergo den 17:e. Så vi kan väl bolla lite med varandra. Har du haft äl känningar nu? Hur känns det? Testar du med stickor? Kram!
    Åh vad spännande! Jag har hittills haft svårt att skilja på äl och annan konstigt värk .. risken är ju att det inte känns nånting så man tror man missat allt Har du känt nåt? Jag tycker att jag haft rätt ont vid sex också, som att livmodertappen är alldeles för långt ner ..?
  • lilly85
    Goingen skrev 2009-09-22 17:11:01 följande:
    Nja, eller jag vet inte... Man inbillar sig ju hela tiden för att man vill att det ska vara nåt känns det som... Jag tog ju sista pergon igår så enligt läkaren ska jag ha äl på måndag först?! 16:e dagen efter första blödning sägs det. Men jag tänker börja med äl tester imorgon dag 11 för att inte missa och kan vara bra till nästa månad så man vet hurdan cykel man har. Vi sexade till det igår och då kunde jag känna lite ont i höger äggstock kanske men som sagt... man inbillar sig ju och egentligen vet jag nog inte riktigt var äggstockarna sitter exakt *hihi*
    Haha känner igen mig, vet knappt heller vart alla "grejer" är placerade .. Jag har ju problem med undervikt också så jag har en vana att proppa i mig mer än vad som får plats i magen, så då har jag svårt att skilja på vanlig magont eller molnvärk i livmodern/äggstockarna

Idag har jag dock haft ont i tjejmagen, varje gång jag satt mig ner lite för fort har det känt som jag satt mig på något som gått rakt upp i livmodern ungefär .. ändå kändes inte tappen så jättelåg.
  • lilly85
    Mary0280 skrev 2009-09-25 17:57:21 följande:
    Men shit, jag har plussat!!! Är bjuden på fest och ville mest försäkra mig om att kunna dricka men det blev ett plus på studs när jag testade! Det känns så himla konstigt... Ett år efter mf, exakt.... Så nu är jag genast orolig men ska prata med min läkare... Yippiiiii iaf! Åh vad jag håller tummarna för alla er gulliga tjejer!
    Grattis! Måste kännas helt underbart
  • lilly85

Hej! Eftersom det är så många pergotime-användare samlade här på samma ställe skulle jag vilja sticka in med en fråga till er erfarna

Enda sen jag började med pergo så har min mens dykt upp en vecka tidigare än beräknat ..? Någon som varit med om det? Förstår inte varför

• lilly85
    Lizz skrev 2009-10-23 14:54:47 följande:
    Vad menar du med tidigare än beräknat? Tidigare än din cykel innan pergo? Får du mens ca 14 dagar efter äl så är ju allt i sin ordning=)
    Oj jag var lite otydlig Nej jag får mens ungefär en vecka efter äl, vilket jag tycker verkar lite kort .. min cykel blir endast ca 23 dagar.
  • lilly85
    Mendo skrev 2009-10-23 23:52:19 följande:
    Flikar in här Lily85... Precis så var mina cyklar...de första 3 pergokurerna...melan 21 och 25 dagar....visade sig att jag inte haft ÄL trots allt...Efter de började de bli ängre 28-30...Kroppen behövde väl hoppa igång eller nåt
    Ja jag blev lite förvånad första gången, för då hade jag tydligen inte haft äl och jag trodde att om man år pergo och inte fick äl så blev det heller ingen mens. Min gyn försökte förklara det där men det var väldigt krångligt Nu ska jag tydligen ta trippelkur vilket känns ganska så extremt, men antagligen nödvändigt då ..

Har du haft äl med dem andra kurerna sen då?
  • lilly85
    EnLitenSöt skrev 2009-10-24 12:20:22 följande:
    Hej alla här inne!Jag ska börja med pergo och äta det dag 5-9 efter nästa mens (när nu det blir?!). Min fråga till er härinne är om ni haft mycket jobbiga biverkningar de första dagarna (dag 5-14 i menscykeln) vid er 1:a kur? Vad kände ni och vilka dagar pågick detta? Jag är mest orolig för trötthet och att må riktigt illa/huvudvärk, då jag har en viktig tenta i dagarna. Jag tror att jag brukar ha ägglossning i vanliga fall, men att den är oregelbunden, så jag hoppas att jag är lite van vid vissa PMS-symptom och att det därför kanske inte blir samma "chock" för kroppen, men ja vet ju inte. Vad har ni för erfarenheter? Helst vill jag ju verkligen inte vänta 1 hel månad till med att börja äta pergo, för såklart att jag hoppas att det ska ge ett litet, litet resultat ! Tack på förhand och lycka till allihop!
    Jag hade inga biverkningar vid första enkelkuren, däremot dubbelkuren mådde jag illa och hade huvudvärk, rätt trött också. Nu ska jag snart börja med trippelkur och vill inte ens tänka på dem biverkningarna! Men det är helt klart värt det ..
Svar på tråden Pergotime