• Hk83

Pergotime

Hej hej! Hoppar in här om jag får..=) Började med första tabl Pergo igår..
    ska på vul på dag 13 för att se om det finns någon äggblåsa att hoppas på.=) Igår på dag 5 hade jag två på 9 mm. Gyn kunde inte svara på om de var gamla eller nya.. Hoppas på gamla för jag hade en del mindre som kan växa till sig och vill inte få sexförbud..=)

Har tvillingflickor på 16 månader som antagligen kom till av pergon..=)

• Hk83

Playfull:

Sist jag gjorde vul var på 13:e dagen och då hade jag en på 13mm och en på 15 om jag inte minns fel och det resulterade i graviditet så det lär ju räckt..=)

• Hk83

Lägger till mej...=)

Playfull: Pergostart 1/9, ÄL ca ??, BIM ca ??
    Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9
    DIFmamma: Pergostart 11/9 Äl ca 19/9 BIM: ca 3/10
    Mary0280: Pergostart 30/8
    PirriPirri: Pergostart 31/8
    Katizi:Pergostart 16/8 ÄL ? BIM ?
    Knasten: Proverastart 24/8 pergostart 9/9, Äl 20-21/9, BIM 5/10.
    Nyköpings bo: pergostart mars ÄL ca28/8 BIM 11/9
    Vill Ha Liten 83: Pergostart 7/9, Äl ca 17/9, BIM 1/9.
    Hk83: Pergostart 7/9, Äl??, Bim??

• Hk83

Playfull:

Som din läkare sa 3-4 dagar..=) Jag tror jag hade på 17:e dagen...

• Hk83

Varför ska dom kolla er ? Bara för att se om ni ev har någon fin äggblåsa eller som för mej att jag inte har för mycket blåsor på g??
    Väntar på att de ska ringa och ge mej en tid nästa vecka. Finns inga tider men de skulle försöka få in mej på en fikarast och de ska kolla på dag 13 de ville inte vänta till dag 14 ifall det är för många äggblåsor. Lät så allvarligt när han sa det, ungefär som man skulle bli gravid med sexlingar så nu vågar sambon knappt ligga bredvid..

Mermaid78:

Kan det inte vara gamla blåsor som de såg då? Sa dom inget om det?

• Hk83

Mermaid78: ja det var konstigt.. De verkade ju växa som dom skulle mellan de två dagarna du kollade...

• Hk83

Mendo:

Nä jag tror inte att 13 mm är för lite på dag 11. Jag hade ju på dag 13 en som var 13mm (och en på 15) och den hann ju växa till sig så det resulterade i graviditet.

• Hk83

Är det någon av er som har blivit helt uppblåst och öm i magen av pergon? Jag är på dag 8 nu (har käkat i fyra dagar) Kan det vara tecken på att man är, eller är på väg att bli, överstimulerad??? Hoppas inte...

• Hk83

Playfull:

Jag går också här och hoppas och är bergsäker på att jag ska ha en liten i juni nästa år..=) Det är så himla dumt och jag blir så arg på mej själv när jag får påminna mej om att sist tog det ju 6 kurer och och lite annat emellan innan det funkade..
    Fick också ett missfall sist och min graviditet efter det var jag skitorolig för minsta lilla och låg och grät bara jag hade lite växtvärk. Ringde 6 ggr samma vecka till Bm om allt möjligt sen tog jag mej i kragen och bestämde mej för att låta bli och oroa mej. Fördelen var kanske att jag gick på 8 ul och massa läkarbesök så jag visste ju att allt var bra..

• Hk83

Jag håller också alla tummar och tår och lite därtill...=) Ja och så hoppas jag att denna månaden går fort.... =) Ja och just det ska ju på vul på tisdag och då hoppas jag verkligen att det inte är för många blåsor, men det ska ju gärna vara en..=)

Svar på tråden Pergotime