• minbebis76

Pergotime

Tänkte höra om man får joina er? Tar mig friheten att lägga till mig på listan i alla fall

Började med min 3 pergokur i går. Har tagit två enkla tidiagare (april och juni) och sedan har jag bara gått och väntat på att mensen ska skärpa till sig. Nu äntligen har den kommit och jag har börjat igen.
    Har gått på en privat klinik och hon rekomenderade en (fast vi sa att vi ville ha två eller sprutor eftersom vi försökt i över ett år och inget har hänt trots pergo) men jag har tagit två ändå.
    Läkaren som jag gått hos tidigare (inte privat) tycke jag kunde ta två om jag hade långt mellan cyklerna så gick emot min nuvarande läkares råd och tog två ändå. Känns som att dom bara vill tjäna extra pengar på en och att dom slösar med min tid när dom rekomenderar något som jag redan provat. Dumt kanske?

Katizi:Pergostart 16/8 ÄL ? BIM ?
    Moncabang: Pergostart 27/8, ÄL ca 8/9, BIM ca 22/9
    Mary0280: Pergostart 30/8
    PirriPirri: Pergostart 31/8
    Playfull: Pergostart 1/9, ÄL ca 13/9, BIM ca 27/9
    Vill Ha Liten 83: Pergostart 7/9, Äl ca 19-20/9, BIM 4/10.
    Hk83: Pergostart 7/9, Äl??, Bim??
    Knasten: Proverastart 24/8 pergostart 9/9, Äl 20-21/9, BIM 5/10.
    DIFmamma: Pergostart 11/9 Äl ca 19/9 BIM: ca 3/10
    Goingen: Proverastart 3/9, Pergostart 17/9, Äl ca 28/9
    Minbebis76: Pergokur 3 start 20/9, Äl ??

• minbebis76

Liten1, vad jag förstått så får de flesta som tar pergo äl lite senare än vanligt.

När jag gjorde vul på dag 13 så hade jag redan haft. kan ha Skett mellan dag 9-12. Men jag är väldigt oregelbunden så du kanske inte ska lyssna på mig.

Hoppas att ni inte missat.

• minbebis76

Liten1, jag har ätit varannan månad men nu lär det nog bli varje om vi inte går över till sprutor.
    Var på VUL som sade att jag haft äl, men progresteronprov som togs i torsdags visade väldigt låga värden, så troligtvis var det bara en tom älblåsa eller ett ruttet ägg
    Någon annan som vet om ni har lågt progresteronvärde?

HK83, nää, 3 tester kan nog inte ha fel. Så jag säger grattis!
    Jag var på två olika ställen samma dag och gjorde VUL (ena tiden var bokad sedan länge och jag behöll den och det andra var på en klinik) och kliniken sade att jag hade en cysta på 3 cm och att jag inte skulle kunna bli gravid denna månad. Vanliga gyn sa att jag hade en äggblåsa på 21mm som skulle spricka närsomhelst.
    Alltså - två helt olika bedömningar med bara några timmars mellanrum. Man undrar ju hur det är möjligt.

Summakardemumma - någon blåsa hade jag deffentivit och den sprack och krymte men det verkar ju tyvärr inte som att det var ett "godkänt" ägg i.

Ska prata med läkaren på tisdag igen för att se hur viska gå vidare.

• minbebis76

HK83, jo jag talade om för henne att jag precis haft äl när jag skulle rapportera några provsvar till henne. Då var det lite "jamen cysta är ju läkarspråk och det kan ju vara många olika cystor". Svarade henne att hon ändå sagt att det i princip var omöjligt denna månad och att det var ju inte läkarspråk. Det höll hon ju med om att hon kanske hade utrryckt sig så. Nämnde aldrig ens att storleken på blåsan diffade med nästan 1 cm..... Kändes inte som att hon var mottaglig för kritik och dessutom förändrar det ju inget.
    Jag tycker aboslut att man ska säga till så dom är mer försiktiga med sina uttalanden när dom är osäkra.

• minbebis76

Nu senast fick jag äl någonstans mellan dag 9-13, men så är jag kärringen mot strömmen också. Har nämligen okcås hört att pergo oftast ger äl senare.
    Men jag är nog ingen bra måttstock, är inne på min 21 blödande dag... *skumt*

• minbebis76
    Gräddeline skrev 2009-10-20 20:58:34 följande:
    nar borde man kolla det isafall? min lakare sa ingenting om det!
    Det verkar vara väldigt olika beroende på vilken läkare som skrivit ut det. När jag åt pergo 06 så kollades ingenting och det kom en pojke. Nu på syskonförsök kollades ingenting heller och det har inte heller blivit någon bebis.
    Nu går vi på en privat klinik och betalar själva men då kollas det på dag 10-14 ungefär.
Svar på tråden Pergotime