• YouILove

Pergotime

Hej hej!

Tänkte hoppa med här om det går bra? Väntar in mensen nu i helgen sen blir det första pergokuren till veckan! Spännande, men jag känner att jag nog lägger väldigt stort hopp till pergo, dumt jag vet men vad gör man när man så gärna vill.

liten 1: Jag ska också ta varannan månad, min doktor sa precis som din att hypofysen(tror jag det va) kommer ihåg effekterna från pergo en månad till. Så för mig blir det varannan månad pergo och varannan månad provera för att hålla mensen regelbunden.

vill bli mamma nu: Jaa hur många gånger känner man inte att man inte orkar mer?! Men när ägglossningen närmar sig så är man igång igen, men kul är det inte!

• YouILove
    DIFmamma skrev 2009-10-04 19:17:55 följande:
    Grattis Hk83!!!! Här är det bara skit just nu, mensen på ingång så nu är det deppigt! Aja bara att ta nya tag och börja en ny pergo-kur även fast det just nu känns tungt...väldigt tungt
    *krama om* Vet precis hur du känner, min mens kom igår, så jäkla tungt! Precis som varje månad...

Börjar med min första kur Pergo till veckan, alltid nått att fokusera på. Hur många kurer har du ätit?
  • YouILove

Hej tjejer!

Vilken CD fick ni ägglossning med Pergo? Inne på dag 19 nu men fortfarande ingen ägglossning enligt stickan :( Har egen ägglossning lite titt som tätt så jag trodde verkligen Pergo skulle fungera för mig. Blir så deppig, får man ingen ägglossning har man ju inte ens en chans!

(Får inte komma på vul och kolla blåsor for min läkare tycker inte det behövs)

• YouILove

Hoppet kanske inte är helt ute då *håller tummarna*

Åh jag hoppas verkligen allt går vägen för dig den här gången LAMadde!

Är det er första kur (LAMadde och GreenGal)?

• YouILove

Tog första pergokuren den här månaden, har själv testat med ägglossningstest varje dag men inte fått något utslag :( Nu har jag lämnat blodprov och min läkare säger att det visar att jag haft ägglossning, mycket konstigt! Men men, enligt honom går det inte att lite på ägglossningstesten, känns lite snopet.

• YouILove
    Hjärtat längtar skrev 2009-11-03 12:12:03 följande:
    på vilken dag har ni fått mens? jag är på dag 28 och inte ett spår av mens
    Jag har samma fråga!!!
    Har tidigare haft väldigt oregelbunden mens om jag inte reglerat den med Provera. Nu är jag inne på dag 32 efter första Pergo-kuren och ännu ingen mens...men efter allt försökande vågar jag inte ens hoppas!
  • YouILove
    DIFmamma skrev 2009-11-10 19:02:07 följande:
    Åh va besviken jag är på gyn nu...skulle ju ha haft tel.tid i torsdag men de ringde inte, på fredag hade de stängt så jag åkte dit i måndags och hon i receptionen skulle lägga en lapp till min dr om att hon skulle ringa mig under dagen men inte f*n gjorde hon det!!! Idag hade de fullt i sin kö när jag ringde så inte fick jag tag på de nu heller...ger upp snart
    Fy f*n vad surt. det är tillräckligt jobbigt som det är att gå igenom allt det här med barnlöshet. Det minsta man kan begära är väl att få bli uppringd! *krama*
Svar på tråden Pergotime