• LAMadde

Pergotime

Hej tråden. Hoppar in hos er Har undvikt FL ganska länge, man blir ju så ledsen när alla andra i alla BIM trådar blir gravida utom en själv.. men känner mig nu redo att gå med i några trådar igen Har en dotter på 17mån och har sedan jan försökt bli gravida med nr.2. I maj gick jag till doktorn och fick p-piller utskrivna för att få regelbunden mens. Åt i endast 1mån för att jag måde dåligt av dom. Gick tillbaka till doktorn i augusti och fick höra att 'nu väntar vi bara'.. men tjatade till mig ett blodtest för att kolla ÄL. Som ja misstänkte så har jag inte ÄL, så jag fick komma tillbaka och fick clomid (pergo) utskrivet. Doktorn sa att det antagligen är så att jag alltid haft ÄL 2-3ggr/år och att vi hade supertur som prickade in rätt och blev gravida lätt med dottern. Min mens är nu 2v sen (har tagit 3 grav test med fet-minus) och äter sedan 3 dar tillbaka progesterone tabletter som ska starta mensen, hoppas det ska fungera så jag kan börja äta mina clomid.

• LAMadde
    Mary0280 skrev 2009-09-25 17:57:21 följande:
    Men shit, jag har plussat!!! Är bjuden på fest och ville mest försäkra mig om att kunna dricka men det blev ett plus på studs när jag testade! Det känns så himla konstigt... Ett år efter mf, exakt.... Så nu är jag genast orolig men ska prata med min läkare... Yippiiiii iaf! Åh vad jag håller tummarna för alla er gulliga tjejer!
    Grattis
  • LAMadde

Har ätit provera i 5 dagar (vet inte vad motsvarande heter på svenska) för att få mens.. och idag kom ÄNTLIGEN tant röd.. 16 dagar sent. Shit va jag är trött på min kropp. Har ALDRIG blivit så glad över att se blod när man går på toa Nu på dag 5 av mensen ska jag äta första kuren clomid (pergo). Hoppas på ett plus om några veckor

• LAMadde

VBMN: Va jobbigt att det inte tar sig. Vi har försökt få till syskon sen i januari och jag börjar min första pergokur imorrn (pirrigt haha). Min dr sa att vi ska köra enkel första mån, dubbel dos andra + tredje mån. Efter 3mån får vi börja 'utredning' med röntgen, UL, koll av spermier.etc.etc. Men jag hoppas naturligtvist det ska ta sig nu på första försöker

HK83: Åh va spännande.. vågar nog säga grattis Såg att du har tvillingar sedan innan?? Fick ni dom genom pergo?

Liten1: Har aldrig hört om nån som tar pergo varannan månad.. verkar lite konstigt? Doktorn kanske bara vill att du ska vila kroppen för att det håller i sig i 2mån har jag tyvärr svårt att tro.

DIF: Va tråkigt, men du kanske testade för tidigt? Håller tummarna för dig.

Jag ska som sagt börja imorrn.. har tänkt ta dom på kvällen innan
    jag går och lägger mig? Gör ni andra också så? Ska dessutom tempa varje morron innan jag går upp, brukar gå upp vid 6-7 med en pigg dotter. Håller tummarna att man kommer ihåg att tempa innan man släpar sig in till hennes rum

• LAMadde
    Hk83 skrev 2009-10-05 11:52:52 följande:
    Tack alla,, men vet fortfarande inte vad jag ska tro.. Har fått en tid den 16 okt för vul för att se om där finns något. Hon jag pratade med i telefon trodde testen stämde men eftersom läkaren hade skrivit i journalen att jag inte hade några blåsor så tyckte hon det var märkligt och bokade in mej för vul.. Skit trist att behöva vänta...
    Jag tror ändå du är gravid.. för 3 test kan ju inte ha fel?

Jag är på dag 4 av clomid.. äter 50mg x 2.. gör ni andra det också?? Min kompis sa att hon fick dubbel dos andra månaden, har inte frågat.. men det låter lite extremt att äta 4 tabletter?? Jag har iaf inte haft några biverkningar (knock on wood). Mår lite illa men inget mer än det.
  • LAMadde
    linn78 skrev 2009-10-06 09:05:12 följande:
    Jag äter 50 mg x 1. Enl "svenska mått" äter du dubbel och din kompis då fyrdubbel, det låter extremt mycket!!! Hk83: Jamen visst måste väl testerna stämma!! Grattis!!!
    Min kompis har inte sagt att hon åt 4, men jag antog det eftersom jag (enligt min dr skulle äta enkel dos). Men efter lite googlande så inser jag att jag redan äter dubbel dos. Det mesta jag hört att man kan äta är 150mg. Så antingen så åt mig kompis 1 tablett första mån och 2 andra lr 2 första och 3 andra. Har ingenting emot att äta dubbel dos, har inte haft några biverkningar (ta i trä). Vet inte vad som blir skillnaden när man äter dubbel dos..?? Är det större sannolikhet att man får ÄL? Hmm.. måste googla lite mer
  • LAMadde
    Kinne79 skrev 2009-10-06 18:03:16 följande:
    Det låter ju rimligt att det skulle vara större sannolikhet, men det blir ju också större risk att man blir överstimulerad.
    Vilket innebär större chans för flerbarnsgrav? Eller att det blir bakslag och att man inte får ÄL alls?
  • LAMadde

Jag ringde min OB igår och frågade om jag kan komma på VUL.
    Fick bara prata me en sköterska och hon skulle prata me honom och ringa idag. På vilken dag i cykeln ska man göra VUL för att titta efter äggblåsor? Jag är på dag 10 idag så det borde väl va nu i dagarna dom måste titta om dom vill göra det?

• LAMadde

Fick tag på sköterskan idag igen (och hon va en riktig bitch i telefonen.. but thats a different story) och hon sa att Dr. tyckte jag skulle gå på UL nu på fredag, om dom inte ser nåt så ska jag tillbaka på måndag också. Känns skönt att få komma på koll och se om det fungerat lr inte.

Goldstar: Jag är på dag 10 av min första omgång, så vi är nästan i samma situation Jag har fått lite ont i 'tjejmagen' igår och idag, mått lite illa.. men det är det enda tror jag. Har också hört att ÄL oftast blir några dagar sen. Jag tempar varje dag för att se när temperaturen börjar gå uppåt (måste skriva ner varje morron till min OB).

• LAMadde

Jag började på dag 5.. Har läst ganska mycke online och det verkar vara antingen dag 5-9 alt. 3-7.. vet inte varför det är olika.

Svar på tråden Pergotime