• linn78

Pergotime

Hej, får jag klämma in mej här också?
    Jag började med pergon i söndags och hoppas nu på att allt ska fungera=) Jag har en pergo-gjord son född -08, så ett litet syskon hade varit trevligt. Men det tar säkert sin lilla tid igen...

• linn78
    LAMadde skrev 2009-10-05 22:22:36 följande:
    Jag tror ändå du är gravid.. för 3 test kan ju inte ha fel?Jag är på dag 4 av clomid.. äter 50mg x 2.. gör ni andra det också?? Min kompis sa att hon fick dubbel dos andra månaden, har inte frågat.. men det låter lite extremt att äta 4 tabletter?? Jag har iaf inte haft några biverkningar (knock on wood). Mår lite illa men inget mer än det.
    Jag äter 50 mg x 1. Enl "svenska mått" äter du dubbel och din kompis då fyrdubbel, det låter extremt mycket!!!

Hk83: Jamen visst måste väl testerna stämma!! Grattis!!!
  • linn78
    AyBee skrev 2009-10-08 21:23:40 följande:
    Så har jag precis svalt min sista tablett av min förste enkel kur av Pergo.Har inte haft några biverkningar alls (...kanske lite trötthet) men ingenting major.Hur har det gått för er Playfull och Linn78....vi verkar ha börjat på samma dag.Har tänkt att testa är ÄL test. Vilken dag ska jag börja med dom tycker ni alla?....och för en som är ny i branchen....vad betyder CD????
    Jo, här går det bra. Jag har aldrig haft några biverkningar av pergon så det är skönt. Jag brukar ha äl mellan dag 15-20 ungefär så vi försöker väl sexa från dag 14 och framåt så mycket vi kan Runt dag 13-14 brukar nog vara ganska vanligt att börja testa men även om äl i de flesta fall kommer senare med pergo så finns det ju alltid undantag Har du äl själv eller det är det pergon ska hjälpa dej med?
  • linn78
    sangria skrev 2009-10-13 20:47:57 följande:
    De två första gångerna tog det två månader prick och jag fick ägglossning båda månaderna. Men jag hade ingen sådan uppföljning som alla andra här inne verkar ha haft. Jag fick en hög med piller och rådet att ha sex varannan dag... =)Jag hade en mycket mycket oregelbunden ägglossning av mig själv. Kanske två, tre gånger om året ?...Den här gången tog det fem försök och nu verkar det som om jag väntar tvillingar men jag har inte vul förrän i början av nov...
    Lika som jag, jag har inte heller någon uppföljning eller koll av äggblåsor eller blodprov mm. Sist fick jag utskrivet 3 mån pergo och sen skulle jag ha uppehåll i 3 mån och hade jag inte blivit gravid då så skulle jag skickas vidare för ev IVF. Men jag lyckades att bli gravid på sista ostimulerade månaden så på försök 6 alltså från pergostart. Hoppas det går lika bra denna gång
Svar på tråden Pergotime