Topdog skrev 2009-10-17 12:15:19 följande:
Torra slemhinnor har jag inte hört något om. Uteblivet ÄL-sekret är en välkänd biverkning av Pergotime (iallafall välkänd bland läkare på IVF-mottagningarna). I normala fall får man dagarna innan ÄL ett sekret som påminner om äggvita, genomskinligt och slemmigt. Sekretet blir så när det ändrat struktur. Jag fick göra en speciell undersökning på Sophiahemmet där läkaren, dagen innan ÄL, tog ut sekret från livmodertappen och undersökte det. Man såg då tydligt att det var fel sorts sekret och att spemierna trasslade in sig i trådarna och inte kunde simma i det.
Jo allt det där är man väl medveten om=) Tror många läkare vet om det, dock står det inte i Fass dumt nog>;(
Min läkare hävdar dock att man kan se på slemhinnan huruvida sekretet är? Däremot kan man känna sig väldigt torr i underlivet som en biverkan av pergo men det behöver tydligen inte nödvändigtvis betyda att man inte har något sekret alls. Kan ju finnas där inne så att säga=)
Men hade du kännbara flytningar som bara var av "fel sort" eller var du torr i underlivet?
Men som i alla frågor så har olika läkare olika åsikter. Är bara köra på och hoppas på det bästa=)