-
GRATTIS till graviditeten!!!!! Vilka fina flickor du har ser jag i din profil!Hk83 skrev 2009-10-03 15:06:00 följande:Nu har jag tagit ett cb digital och där står gravid... Jag fattar ingenting.. Vad är det för läkare jag har haft egentligen?? Jag hade ju inga blåsor ju.. Fattar nada. Har också bara haft sex en endaste gång runt tiden för ev äl.. På måndag ska jag absolut ringa och kolla med gyn hur detta är möjligt. Kanske är cystor eller nått sånt, är det någon som haft erfarenhet av det?? Tre tester kan ju inte ha fel??!! -
Lycka till ni alla som gor era 1:a pergo forsok! Jag ska till min lakare pa VUL nasta torsdag pa dag 12 i min cykel. Beroende pa hur det ser ut far jag clomid (pergo). Vad jag har langtat efter denna dag, var senast dar i juni och jag verkar ha PCO aggstockar, men ej PCO-s. Hoppas bara att jag inte hoppas FOR MYCKET pa clomid nu....men manga verkar de ta sig for relativt snabbt med hormonhjalp?
-
Lycka till!! Jag haller tummarna!! Jag ska ocksa pa VUL den 15 - langtarDIFmamma skrev 2009-10-09 12:41:38 följande:Jaha, då har jag börjat kur nr 2 idag...har ni andra märkt att ni blöder fler dagar med pergo än utan? Jag ska på vul 15/11 så då hoppas vi att det finns mogna blåsor igen :) Nu måste det väl bara ta sig den här gången???
-
Hur lang tog det och hade du egen agglossning innan du startade med pergon?sangria skrev 2009-10-09 13:34:59 följande:Jag vill bara önska er lycka till! Jag har fått två barn med hjälp av pergotime och väntar nu mitt tredje med samma hjälp. =) -
hej! Jag forstar att du kanner dig ledsen, men det ar bra att du ska fa clomid (samma som pergo) - det verkar vara sa manga som 80% + som blir gravida inom 3 kurer. Hur lange har ni forsokt och nar marktes det att du hade PCO aggstockar? Hade du just ditt forsta VUL? Eller upptacktes det tidigare och du var tvungen att prova en period innan din lakare skrev ut Clomid (som mitt fall eventuellt)?Gräddeline skrev 2009-10-13 10:37:45 följande:Hej! Hoppas det ar okej att man hoppar in har...Har just fatt reda pa doktorn att jag inte agglossar. Jag har pco-aggstockar men inte nodvandigtvis pco-s (doktorn sa att det inte ser typiskt ut for det) - och nu ska jag borja ta clomid (antar att det ar detsamma som pergo?! Bor i England). Kanner mig valdigt nere idag eftersom jag precis fick reda pa resultaten fran blodproven jag tog - receptionisten sa att doktorn skrivt "ingen agglossning" bredvid dem Sa det skulle vara skont med lite stod och pepp och uppmuntran om att det kanske inte ar helt kort?!
Later som vi kanske ar i samma sits. Vi borjade forsoka i juni och min gynekolog gjorde ett VUL och upptackte da att jag har typiska pco aggstockar, men jag tror inte att jag har pco-s da mina cyklar ar helt oregelbundna och om jag kan lita pa kombinationen av positiva AL-test och forhojd temperatur efter AL verkar det som om jag har agglossat de senaste 5 manaderna vi har forsokt. Efter VUL:et i juni gjorde jag blodprov ocksa som visade att AL hade agt rum. Lakaren sa dock att jag kan behova hjalp att bli gravid och att jag skulle komma tillbaka om 6 manader om ingen hant. Nu har det gatt 4.5 manader och jag ska pa nytt VUL pa torsdag da det ar 3 dagar fore min 6:e agglossning/vart 6 forsok....
Kan vara sa att min agglossning inte ar bra nog....Jag hoppas att det ser 'mindre' bra ut (later nog helt knappt!) da jag hellre vill ha clomid (bor i sydafrika) an bli tvungen att fortsatta sa har - jag haller pa att bli galen! Sarskilt nar jag laser hur snabbt clomid har hjalp anda sa vill jag borja pa studs! Nu skriver han kanske inte ut tabletter for novembercykeln pa en gang, kan ju handa att han vill gora andra test, sa vi far se, men jag hoppas verkligen! Min mans spermier ar ok.
Lycka till!! Vilket datum ska du ta 1:a tabletten? Om jag ocksa borjar blir det i borjan av nov for mig.....
Styrkekramar!!! -
Hur manga mm var den och vilken dag var du pa? Jag hade VUL igar och slemhinnan var 5.9mm pa dag 12 (han sa att det borde ha varit minst 10mm....)DIFmamma skrev 2009-10-15 22:36:50 följande:Fan fan fan...var på vul idag och selmhinnan ser inte alls bra ut, alldeles för tunn...ska dit igen på måndag men det lutade mot att jag skulle få hormoner i injektionsform...det är väl bara att sluta hoppas den här månaden då :( -
Igar var jag pa VUL pa dag 12 (brukar ha AL pa dag 15 oftast men ibland 16 eller 17 vilket ar sent da min cykel ar 26-28 dagar). Slemhinnan var endast 5.9mm (borde ha varit minst 10mm sa lakaren). Jag hade en aggblasa pa 13mm.
Ska ta blodprov pa AL dagen och CD21 och beroende pa resultat far jag pergo nasta cykel da jag har for kort lutealfas.
Ar det nagon som vet om slemhinnan vaxer till sig? AB kommer forhoppningsvis att vaxa till 19-21 mm (han sa att 18-24mm ar bra) - men om slemhinnan ar for tunn blir det val anda inget? Och den korta luteala fasen.... verkar stalla till det efter att agget har slappt. Har konstaterat att jag hade AL i juni med blodprov och ar ganska saker att jag har haft det manaderna efter ocksa (AL test, tempning).
Vet ej hur jag ska kanna mig efter ovanstaende? Ar dock 'lattad' att vi har markt att jag behover hjalp relativt tidigt. (Har PCO aggstockar men ej PCO-S) -
Jag har ej tagit en spruta men lakaren sa igara tt det kan bli tal om det da min agglossning ar for sen i en redan kort cykel.Lizz skrev 2009-10-16 10:17:14 följande:Hejhej jag hoppar in här=)Jag har ätit första kuren pergo denna månad, hade positivt äl-test ons+tor...Jag har fått utskrivet en spruta som jag skall ta idag för att va säker på att ägget verkligen lossnar! Jag är på dag 16 idag. Är det någon här inne som tagit en sån?
Har du varit pa VUL idagarna for att kolla aggblasor?
Lycka till!! -
Ska ta tva blodprover de narmaste tva veckorna och beroende pa resultat far jag starta med pergo vid nasta mens i borjan av nov.Lizz skrev 2009-10-16 12:31:39 följande:Ahh ok det låter väl smart=) Hur många ggr har du ätit pergo?Ja jag var dag 14 och då hade jag ett ägg som var 16 mm så hantrodde jag skulle ha äl dag 15-16 vilket ältestet också visade.han ville dock att jag skulle ta sprutan dag 16, idag och jag vette 17 hur jag skall göra? helt omöjligt och veta om ägget släppt eller inte..? Man vill ju inte ta i onödan?;(
Vad ar det for slags spruta, som man tar sjalv? -
om du hade positivt Al test ons-tors lar agget slappa idag eller imorgon (24-48 timmar efter positvt provresultat)Utlandssvensk76 skrev 2009-10-16 12:39:37 följande:Ska ta tva blodprover de narmaste tva veckorna och beroende pa resultat far jag starta med pergo vid nasta mens i borjan av nov.Vad ar det for slags spruta, som man tar sjalv?