• Kinne79

Pergotime

LAMadde skrev 2009-10-06 17:56:12 följande:
    Min kompis har inte sagt att hon åt 4, men jag antog det eftersom jag (enligt min dr skulle äta enkel dos). Men efter lite googlande så inser jag att jag redan äter dubbel dos. Det mesta jag hört att man kan äta är 150mg. Så antingen så åt mig kompis 1 tablett första mån och 2 andra lr 2 första och 3 andra. Har ingenting emot att äta dubbel dos, har inte haft några biverkningar (ta i trä). Vet inte vad som blir skillnaden när man äter dubbel dos..?? Är det större sannolikhet att man får ÄL? Hmm.. måste googla lite mer
    Det låter ju rimligt att det skulle vara större sannolikhet, men det blir ju också större risk att man blir överstimulerad.
  • Kinne79
    LAMadde skrev 2009-10-06 18:54:01 följande:
    Vilket innebär större chans för flerbarnsgrav? Eller att det blir bakslag och att man inte får ÄL alls?
    Större chans för flerbarnsgrav. Om jag skulle få mer än tre ägg får jag sexförbud.
  • Kinne79
    LAMadde skrev 2009-10-07 17:40:17 följande:
    Jag ringde min OB igår och frågade om jag kan komma på VUL.Fick bara prata me en sköterska och hon skulle prata me honom och ringa idag. På vilken dag i cykeln ska man göra VUL för att titta efter äggblåsor? Jag är på dag 10 idag så det borde väl va nu i dagarna dom måste titta om dom vill göra det?
    Jag har varit där på dag 15.
  • Kinne79
    GoldStar skrev 2009-10-07 20:20:17 följande:
    hej,har precis avslutat min första pergokur och väntar på ÄL. Idag är jag på CD 11 och känner ganska tydliga ÄL symptom. Enligt ordination ska vi sexa CD 13, 15, 17, 19 men kan ÄL infalla tidigare än planerat med pergo? Eller håler kroppen på att "ladda upp" för ÄL?Lycka till alla!
    Av det jag har hunnit snappa upp här på fl, så är det oftare så att den kommer senare. Har läst om många som fått den efter CD 20 fram till CD 30.
  • Kinne79
    AyBee skrev 2009-10-08 21:23:40 följande:
    Så har jag precis svalt min sista tablett av min förste enkel kur av Pergo.Har inte haft några biverkningar alls (...kanske lite trötthet) men ingenting major.Hur har det gått för er Playfull och Linn78....vi verkar ha börjat på samma dag.Har tänkt att testa är ÄL test. Vilken dag ska jag börja med dom tycker ni alla?....och för en som är ny i branchen....vad betyder CD????
    CD är förkortning på cykeldag.
  • Kinne79
    MrsHW skrev 2009-10-18 10:16:09 följande:
    HJÄLP!!Jag glömde ta pergo-tabletten i går, hur ska jag göra? Det var tabl nr 2 jag glömde. Ska jag fortsätta som vanligt eller ta en extra tablett efter så det blir 5 i följd?
    Nej, oj! Vet inte hur det blir då. Kan du inte ringa sjukvårdsupplysningen och fråga kanske? Min gyn har inte sagt något om att man måste ta dem på samma tid (tex alltid på morgonen), så det kanske inte är så viktigt.
  • Kinne79
    Gräddeline skrev 2009-10-20 20:28:22 följande:
    Hej allaHar just fatt utskrivet pergo och ska borja pa dag 2 i menscykeln - invantar mensen vilken dag som helst nu. Men lakaren sa ingenting om vul eller ul - ska man inte kolla med det sa att man inte far trillingar?!
    Jo, man kollar ju om det finns ägg på g, men gyn kollar även så att det inte är allt för många på g. Är många som får sexförbund om det är 3 ägg eller mer.
  • Kinne79
    Gräddeline skrev 2009-10-20 20:58:34 följande:
    nar borde man kolla det isafall? min lakare sa ingenting om det!
    Vanligast är runt dag 14-15.
  • Kinne79

Kollar inte era gynekologer blodprov heller?

• Kinne79
    Gräddeline skrev 2009-10-27 11:34:24 följande:
    Hej! Jag tog min forsta pergo-tablett i sondags o ska nu ta dem fem dagar. Nar bor man fa agglossning med pergo?? Vet knappt nagonting om detta!
    Enligt min gyn så bör det ske dag 14 ungefär, men har läst om tjejer här på fl som fått det så sent som dag 22. Ska du på vul? Om inte börja kolla med stickor runt dag 12 kanske.

Jag var på vul igår på cd14 efter en dubbelkur, visade dock inte det minsta spår på att det funkat så nästa cykel ska jag prova med trippelkur.
  • Kinne79
    Gräddeline skrev 2009-10-27 11:59:23 följande:
    Tack! Ska inte pa vul sa kollar med stickor...Har du tagit pergo i tva manader hittills och nasta blir din tredje? Ar det sa det funkar att man borjar med enkelkur?
    Nej, jag har hållt på sedan i maj. De två första gångerna fick jag blödningar som biverkning, men tredje gången jag provade enkel gick det bra, dock ingen äl, nu senast provade jag dubbel det gav inte heller något resultat (än) nästa gång runt lucia ungefär blir det trippel. Tack var provera så skjuts varje cykel framåt ca två veckor, så sedan ibörjan på maj har jag hunnit med 4 fast jag egentligen borde hunnit 6 men, men.
  • Kinne79
    LAMadde skrev 2009-11-03 17:22:07 följande:
    Va ett tag sen jag skrev nåt. Har varit på semester i sverige och kom tillbaka till usa i lördags. Min man va tvungen att åka och köpa lite matvaror på kvällen när vi kom hem så jag bad honom köpa ett grav.test. Tog det tiiidigt på morronen på söndan och fick ett stort fint PLUS Tog ett till test igår 'bara för att' och det va ännu starkare. Ska på inskrivning och VUL 1 dec, känns nog mer verkligt då.Lycka till alla i tråden. Sprider massa grav. baciller här inne
    Grattis, vad roligt!
  • Kinne79
    Hjärtat längtar skrev 2009-11-03 12:12:03 följande:
    på vilken dag har ni fått mens? jag är på dag 28 och inte ett spår av mens
    Har inte fått mens någon utav mina kurer, utan har börjat med Provera på dag 35.
  • Kinne79

LAMadde-
    Vilken tur att det tog sig på första försöket då, tänk om ni fått betala ca 3000kr varje månad fram till ett plus. Hade kunnat bli dyrt. Själv har jag ett besök kvar innan jag får allt gratis tack vara högkostnadsskyddet. För själva tabletterna dröjer det dock innan jag får dem gratis.

• Kinne79
    Utlandssvensk76 skrev 2009-11-23 20:16:29 följande:
    JAG AR GRAVID och overlycklig!!! Min svagerska radde mig att ga till min lakare och ta blodprov sa jag gjorde det efter jobbet kl 17 och nu ringde de just fran labbet - testet var positivt!!! Kopte dessutom ett sista gravtest pa vagen fran jobbet da jag ej trodde att jag skulle fa resultatet samma dag och ville sa garna beratta for min man ikvall istallet for att slippa sitta med nyheten hela dagen pa jobbet imorgon. Da strecket blev lite starkare och kom fram snabbare an de andra kande jag mig nog saker for att beratta! Han blev jatteglad men vet ju inte det dar med svaga streck sa tyckte det var bra att vi skulle fa 100% besked imorgon Jag tror knappt det ar sant!
    Stort grattis! På vilket försök tog det sig?
Svar på tråden Pergotime