• Qrusmynta

Pergotime

Någon som kan ngt om detta: jag har ätit två enkelkurer utan äl resultat. Åt sedan en dubbelkur som resulterade i en blåsa som jag dock inte vet om den släppte (blev iaf inte gravid). Nu har jag en dubbeldos kvar som min läkare sagt att jag kan ta. Jag är dock kluven, funderar på att spara den och "vila" min kropp. Är det dumt? Är det så att man bör äta flera i följd för att ens få resultat ibland? Min läkare har semester nu och när jag borde börja äta så jag kan tyvärr inte fråga henne... vad tror ni?

• Qrusmynta
    EnLitenSöt skrev 2009-10-24 12:20:22 följande:
    Hej alla här inne!Jag ska börja med pergo och äta det dag 5-9 efter nästa mens (när nu det blir?!). Min fråga till er härinne är om ni haft mycket jobbiga biverkningar de första dagarna (dag 5-14 i menscykeln) vid er 1:a kur? Vad kände ni och vilka dagar pågick detta? Jag är mest orolig för trötthet och att må riktigt illa/huvudvärk, då jag har en viktig tenta i dagarna. Jag tror att jag brukar ha ägglossning i vanliga fall, men att den är oregelbunden, så jag hoppas att jag är lite van vid vissa PMS-symptom och att det därför kanske inte blir samma "chock" för kroppen, men ja vet ju inte. Vad har ni för erfarenheter? Helst vill jag ju verkligen inte vänta 1 hel månad till med att börja äta pergo, för såklart att jag hoppas att det ska ge ett litet, litet resultat ! Tack på förhand och lycka till allihop!
    Jag har inte haft några biverkningar alls förutom de två sista veckorna innan jag fick mens (dag 30-45) då jag hade rejäla gravsymptom, var dock inte gravid.
  • Qrusmynta
    Utlandssvensk76 skrev 2009-11-23 20:16:29 följande:
    JAG AR GRAVID och overlycklig!!! Min svagerska radde mig att ga till min lakare och ta blodprov sa jag gjorde det efter jobbet kl 17 och nu ringde de just fran labbet - testet var positivt!!! Kopte dessutom ett sista gravtest pa vagen fran jobbet da jag ej trodde att jag skulle fa resultatet samma dag och ville sa garna beratta for min man ikvall istallet for att slippa sitta med nyheten hela dagen pa jobbet imorgon. Da strecket blev lite starkare och kom fram snabbare an de andra kande jag mig nog saker for att beratta! Han blev jatteglad men vet ju inte det dar med svaga streck sa tyckte det var bra att vi skulle fa 100% besked imorgon Jag tror knappt det ar sant!
    Grattis! Kul att se att det fungerar, ibland tappar man ju tron helt och hållet ;)
Svar på tråden Pergotime