• LBS

Pergotime

Så många pergoanvändare på ett ställe så borde någon kunna hjälpa mig! :)

Åt i juni enkeldos pergo, fick äl omkring dag 17-18. Blev gravid men slutade i ma vecka 12. Nu har jag ätit en enkeldos pergo till, hoppas på äl i dagarn amen känner absolut ingenting! Förra gången hade jag riktigt ont. Kan det vara så att bara för att enkeldos hjälpte mig med kraftig äl förra gången så kan enkeldos denna gången inte ge ngn äl alls? Ska jag testa högre dos nästa gång då? Elller kan det vara så att äl bara kommer senare denna gången? Är på dag 15 nu.

• LBS

Kan inte säga jag haft biverkningar direkt någon av gångerna. Första gången hade jag ont vid äl, denna gången kom inte äl (än iaf) och har inte heller haft ont. Däremot lite tröttare än vaböigt och lite mer huvudvärk, men har inte direkt kopplat det till tabletterna, har varit förkyld och tänkt att det varit därför. Så man vet ju inte! :)

• LBS

Mens endast 9-10 dagar efter äl????
    Har ätit pergotime, fick äl efter ca 2o dagar, testade med älstickor och gav utslag förra måndagen. Idag torsdag fick jag mens! Endast9-10 dagar efter äl. Är det inte alltid 14 dagar emllan äl och mens och sen att mellan mens och äl kan det skilja? Har aldrig haft det så här tidigare.

Är det mens eller kan det vara en annan blödning? Tidigt missfall? Fattar ingenting!

Kan tilläggas att jag hade mf i augusti och har haft 1 mens efter det. Sedan åt jag pergo för att veta när jag skulle ha äl, har aft lite rörigt tidigare. Sen försökte vi bli gravid vid äl och nu 9-10 dagars enare fick jag mens....
    Snälla någon som vet vad det är och varför det blivit så här?!

• LBS

Jag vet inte hur lång lutealfas jag haft tidigare. Har haft så oregelbunden mens och har inte haft koll på äl. Första gången jag visste jag hade äl så tog jag pergo, och blev gravid. Sen nu kom mensen på dag 9-10. Trodde alltid det var 14 dagar...

• LBS

Nu behöver jag er hjälp...hoppas att någon kan klura ut vad det är frågan om. I stora drag berättelsen från början: Efter oregelbunden mens och utebliven mens i typ 2 år började jag i juni med min förstakur pego. Blev gravid direkt men slutade olyckligt i ma i vecka 12... Fick order av min läkare att vänta tills mensen kom igång av sig själv efter ma eller i minst 2 månaderom inte mensen kommit innan jag började med pergo igen. Mensen kom faktiskt av sig själv 5 veckor efter ma. Jag började med pergo, testade med stickor och hade äl på dag 19-20 ungefär. Dag 28 fick jag mens, alltså var fasen efter äl endast 9-10 dagar. Varför detta? Någon som vet? Iaf har jag nu en pegofri ånad och med andra ord ingen som helst aning om när min äl är. Men om man ska utgår från en normnal cykel på 28 dagar så hade jag äl förra veckan och ska ha mens nästa vecka . Är på dag 19 i cykeln nu och idag har jag flytningar som ibland är blandat me brunt gammalt blod (förmodar jag..) Vad är detta och vad är det som händer med min kropp? Har den helt fått flipp? Någon som varit med om liknande? Har telefon tid med min läkare nästa måndag men kan hoppas innerligt attnågon här kan hjälpa mig innan dess!!
    Kram
    Kan tilläggas att vi har myst på som vanligt även under dne pergofria månaden nu...

Svar på tråden Pergotime