• Hk83

Pergotime

Katizi: Tråkigt.. Det är ju så typiskt att man ska behöva vänta på mensen och så vet man inte om den ens kommer.. Samma problem här men jag hoppas verkligen den ska komma av sig självt.. Är det tiodagars kur med Provera också? Det var det med Gestapuran iaf..

Goingen: Det är väl olika från person till person. Har hört en del som inte ens haft någon blödning och ändå börjat med pergotime.

• Hk83

DIFmamma: Klart du inte ska låta den gå till spillo..=)

Vet inte om ni känner så men jag tycker det känns så tråkigt att sexet är så tvunget.. Nu blev de tju inte så för mej denna månaden men innan jag var på vul:et så kollade jag mitt jobbschema så jag kunde planera in vilka dagar vi kunde sexa på.. (Jobbar ibland kvällar och nätter)...

• Hk83

Nu är det lite omvänt för mej.. Blir mer att: Vad är det för mening med sex när jag ändå inte har äl..??

Tycker det är så jobbigt att vara så "besatt" av att försöka bli gravid. Trodde inte jag skulle vara det denna gången för att jag kan trösta mej med att jag redan har barn (förlåt om det verkar okänsligt för er som inte har.) Men så spelar det säkert stor roll att man får "jobba" så mycket för att försöka bli gravid, (springa till gyn, mäta blåsor, käkar tabletter, mäta igen....osv) och så får man inget för det när äl uteblir.. Men men det är bara att spotta i nävarna och försöka igen....=)

• Hk83

DIFmamma: Tackar..=)
    Vad kul med äggen.. DÅ vet man ju vad du kommer göra ikväll...=P
    Det är ju bra att dom kan plocka bort så du inte fick sexförbud..=) Det pratade min läkare om men det var inte hans som gjorde det utan en annan som alltid har pressat schema så det kan man ju räkna bort att få göra om det skulle vara så..=(

• Hk83

Liten1: Tror inte du behöver vara jätterädd av att bara köra på. Innan jag blev gravid så körde jag 5 pergokurer utan vul för att kontrollera hur många blåsor. 6 gången fick jag vul för att det var "något nytt" de hade börjat med och lite komiskt att just den kuren vart jag gravid med två...

Lilly85: Vad sent för vul. Då borde du väl haft äl för länge sen? Min läkare sa att han ville göra mellan dag 10-12 så han kunde avråda från sex i tid ifall jag skulle varit överstimulerad.

• Hk83

Liten1:

Jag vet inte om det är nått annat än just att man kan bli gravid med flera. Det är vad min läkare menar iaf.

• Hk83
    Mary0280 skrev 2009-09-25 17:57:21 följande:
    Men shit, jag har plussat!!! Är bjuden på fest och ville mest försäkra mig om att kunna dricka men det blev ett plus på studs när jag testade!Det känns så himla konstigt... Ett år efter mf, exakt.... Så nu är jag genast orolig men ska prata med min läkare... Yippiiiii iaf! Åh vad jag håller tummarna för alla er gulliga tjejer!
    Grattis... Vad kul och vad avis jag blir...=D
  • Hk83

Playfull:
    Jag håller tummarna för att det var för tidigt..=)

• Hk83

Playfull: När ska du testa igen??

Är det någon mer nu som börjar närma sig testdag?? =)

Svar på tråden Pergotime