• Hk83

Pergotime

Playfull: Det är ju bra om du kan hålla dej!

Innan har jag testat mej hela tiden, tur att jag slipper det denna månanden, fast kommer säkert göra det iaf.=) Beställde hem flerpack tester och tog 2-3 ggr om dagen för det kanske visade plus efter några timmar... Helt orealistiskt men är man testmissbrukare och vill så gärna så är man..=)

DifMamma: Även fast jag vet att jag inte hade nån blåsa så känner jag mej ändå uppsvälld och konstig i magen och det ilar ibland på vänster sida, precis som vid äl.. Skitkonstigt och otroligt dumt eftersom det får mej att hoppas att läkaren såg helt fel på vul:et..=)

LAmadde: Jag väntar också på mensen och visst blir man glad när den kommer så man får sätta igång med tabletterna snart, man vill ju att det ska gå fort...=)

• Hk83

En lite rådfråga bara... Jag är på dag 29 idag och givetvis så kunde jag inte låta bli att testa och det visar två streck (billiga tester). Vet inte vad jag ska tro men det måste ju vara ett spökstreck för jag hade ju bara en endaste lite blåsa på 8 mm så den kan ju inte vuxit i raketfart..?????? Vågar ju inte bli glad ifall det bara visar fel. Sist jag vart gravid använde jag billiga testers test också så jag vet ju att dom funkade då..Men nu då?? Jag kommer ju knappt våga testa igen med rädsla för att få minus..

• Hk83

Testade med ett från billiga tester nu igen när jag kom hem från jobbet och det visade också ett svagt streck.. Två stycken kan ju inte ha fel?? Men hur kan läkaren säga att det är omöjligt att ha äl med den stackars lilla 8 mm:s blåsan?? Eller var hon helt värdelös och missade en massa blåsor.. F*n vad trist det känns just nu för jag vet inte vad jag ska tro

• Hk83

LAmadde: Tack men jag är nog fortfarande lite skeptisk till att det är riktigt plus..=) Jag antar att tvillingarna kom av pergon..=)

• Hk83

Nu har jag tagit ett cb digital och där står gravid... Jag fattar ingenting.. Vad är det för läkare jag har haft egentligen?? Jag hade ju inga blåsor ju.. Fattar nada. Har också bara haft sex en endaste gång runt tiden för ev äl..
    På måndag ska jag absolut ringa och kolla med gyn hur detta är möjligt. Kanske är cystor eller nått sånt, är det någon som haft erfarenhet av det?? Tre tester kan ju inte ha fel??!!

• Hk83

Utlandssvensk76: Tack så mycket..=) Men vet fortfarande inte om det stämmer..

• Hk83

Minbebis76: Tack..=)
    Det var ju verkligen konstigt att du kunde få det.. Sa du nått till dom?? Jag ska ringa och "klaga" på måndag. Kan inte fatta att läkaren kan vara så inkompetent.. Tänk om hon missade massor av blåsor som var stora nog.. Jag är ju givetvis jätteglad av resultatet men det känns så overkligt eftersom jag inte hade någon möjlighet att bli gravid denna månaden. Så läste jag givetvis att cystor och sånt kan ge falska plus så det gör mej lite orolig...

• Hk83

Tack alla,, men vet fortfarande inte vad jag ska tro.. Har fått en tid den 16 okt för vul för att se om där finns något. Hon jag pratade med i telefon trodde testen stämde men eftersom läkaren hade skrivit i journalen att jag inte hade några blåsor så tyckte hon det var märkligt och bokade in mej för vul.. Skit trist att behöva vänta...

• Hk83

LaMadde: Menar du att hon åt 4 tabletter om dagen?? Eller missuppfattade jag? För det låter ju mycket..

• Hk83

Playfull: Jag tänker som dej också men nu känns det som att jag inte skulle vilja ha trillingar iaf (ovanligt men ändå). Så nått sexförbud skulle jag nog iaf inte hålla mej till om det inte skulle vara så att man hade 8 jättestora blåsor som verkligen riskerade att bli fullmogna ägg...=)

• Hk83

Hejsan alla.. Har inte varit inne på ett tag.. Mår pissilla..=)
    Var på vul i fredags för att kolla om jag verkligen var gravid.. Han såg en liten hinnsäck men det var inget i den.. Det kan varit för tidigt eller så väntar jag helt enkelt på missfall..=( Tycker läkaren verkade lite konstig för han sa att eftersom jag plussade 1 okt så var det 14 dagar efter äl och då måste hinnsäcken med "innehåll" vara si och så stor och gravtest visar inte plus tidigare än bim dagen, vilket det visst gör ibland.. Men inte enligt honom. Sen försökte jag förklara att på cd 13 var ju blåsan bara 8 mm och den ska ju växa tills den är ca 20 mm innan något ägg kommer ur den så det måste betyda att jag hade äl låångt senare runt cd 20 kanske. Och då går det ju inte räkna gravlängd från mensen första dag för då stämmer det ju inte alls... Hoppas verkligen att det växer ett litet pyre i magen för jag tror jag har bestämt mej för att inte fortsätta försöka att få ett syskon till mina flickor eftersom jag inte klarar av illamåendet. spydde och mådde illa hela tiden när jag väntade flickorna och är inte bättre nu..=( Så nu har jag klagat färdigt för tillfället...=)

Svar på tråden Pergotime