Svärmor gav min 5månaders bebis hallon fast jag sa nej!
Va hos svärmor idag å hon är en sån som vill proppa i min bebis allt möjligt, typ som att hon vore 5 år ist för 5 månader. Men de är inte nu hon har börjat utan redan när bebis va 8veckor började hon tjata om att hon ville ge bebis GLASS =O
Jag sa strängt NEJ, för de första så va hon känslig för mjölk å fick ont i magen å sen ger man väl inte en 8 veckors bebis glass heller! Va har hon för glädje av de? De är ju bara farmor som vill ge...
Jag har förklarat tusen gånger för henne att vi inte ska ge henne nånting som innehåller mjölk eller salt för de tål inte en sån här liten bebis, de sa dom tillome på bvc. Men ändå så tjatar hon om att ge glass, grädde osv. En dag när vi va där så hade jag köpt en burk me potatispuree åt lillan för jag tänkte att hon skulle få smaka. Vi har inte börjat me mat åt henne än men smakat har hon nån gång. Men då blev de minsan fart på svärmor som va helt förtvivlad över att vi hade köpt burkmat åt henne. Vi kunde ju minsan mosa en potatis åt henne sjävla å blanda me mjölk å smör!
Nu är vi där IGEN! mjölk å smör! fattar hon inte? Inge mjölk! å till på köpet så va de smör me havssalt å de smöret är SUPERSALT!
Tyck att jag överdriver om ni vill, men jag har börjat tröttna. Varför förstår hon inte? Tror hon inte på mej?
Idag va vi där å som vanligt ville hon att lillan skulle ha nå i munnen,
Ska vi plocka lite hallon åt dej säger hon då till lillan.
Nej säger jag då, - varför inte, tror du de är farligt, säger hon då.
Man vet aldrig säger jag (ja jag är kanske lite överförsiktig men de är min första bebis å är rädd om henne), plus att hallon måste tuggas å de går ju inte så bra utan tänder.
Jaja, iaf så gick hon ut å plockade hallon å började trycka i min bebis iaf. Fast jag sagt nej klart å tydligt!
Hon respekterar mej inte!
Blir så arg.