• enlitenbitkaka

Köpa liten bil. Tips sökes!

Kommer ev behöva köpa bil inom en framtid och efsm jag bor själv och centralt vill jag ha en liten bil. Har dock hund också så behöver en bil där hunden får plats i bagagen. Kommer ev pendla till jobbet så den måste vara bensinsnål (ca. 14mil om dagen) 

Har kikat på Toyota Yaris, Audi A3, Peugeot 206 osv.

Har ett maxpris på 50 000:-, mer vill jag inte lägga på en bil i dagsläget.

Sätt igång och tipsa mig!

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • Svar på tråden Köpa liten bil. Tips sökes!
  • enlitenbitkaka
    clavis skrev 2009-08-28 22:40:50 följande:
    Det lät kanske illa... Min sambo har en Mitsubishi outlander och den är ju ganska så mycket lyxigare, men priset är minst det dubbla, och den drar mer.
    Kollade Fabian och de verkar ju helt ok! Men fy så trist den var invändigt.... Kanske bara jag som e kräsen haha....
  • clavis
    enlitenbitkaka skrev 2009-08-28 22:44:03 följande:
    Kollade Fabian och de verkar ju helt ok! Men fy så trist den var invändigt.... Kanske bara jag som e kräsen haha....
    Den är gubbig! ;) Du får väl hotta upp den...hihi
  • Vifsla

Först tänkte jag tipsa om en fiat punto men sen såg jag att du hade hund och behövde skuff.
    Jag har en Mitsubishi Galant kombi-97. Den drar 0.8-0.9 i vanliga fall men antageligen mindre vid långkörning.
    Försäkringen kostar 230 kr i månaden (halvförsäkring) och inköpspriset var 15.000 kr. Men min var prissänkt från 39.500!!!
    Den kanske är lite stor men du har ju stor hund och behövde lite plats ändå.
    Tämligen rymlig, billig, lite tråkig invändigt och lättstädad måste jag säga

• enlitenbitkaka
    clavis skrev 2009-08-28 22:46:51 följande:
    Den är gubbig! ;) Du får väl hotta upp den...hihi*
    *limmar rosa flufftyg på instrumentpanelen*
  • enlitenbitkaka
    Vifsla skrev 2009-08-29 05:03:22 följande:
    Först tänkte jag tipsa om en fiat punto men sen såg jag att du hade hund och behövde skuff. Jag har en Mitsubishi Galant kombi-97. Den drar 0.8-0.9 i vanliga fall men antageligen mindre vid långkörning. Försäkringen kostar 230 kr i månaden (halvförsäkring) och inköpspriset var 15.000 kr. Men min var prissänkt från 39.500!!! Den kanske är lite stor men du har ju stor hund och behövde lite plats ändå. Tämligen rymlig, billig, lite tråkig invändigt och lättstädad måste jag säga
    Tack för tipset men den är alldeles för stor för mig Bor som sagt hyfsat centralt och måste kunnna klämma in den i små p-rutor enkelt osv. sen bor jag ju själv också.
  • Danne74

Har man mindre parkeringsrutor inne i städerna...??

• enlitenbitkaka
    Danne74 skrev 2009-08-29 21:48:02 följande:
    Har man mindre parkeringsrutor inne i städerna...??
    Nej men jag hatar att fickparkera och vill ha en liten bil som är smidig Inne i stan är det mer fickparkering än ute i förorten.
  • Niinaaa

Jag har oxå en lillmerca a-klass
    kanonbil

• enlitenbitkaka
    Niinaaa skrev 2009-08-29 21:54:10 följande:
    Jag har oxå en lillmerca a-klass kanonbil
    Hur mycket drar de?
  • mannehund

Min MB ska dra 0,58 men den drar faktiskt mindre, kanske kör jag mer landsväg än genomsnittet?

Svar på tråden Köpa liten bil. Tips sökes!