• mollo

Klippa håret kort...eller inte?..Vad tycker ni?

förändring förnöjer.
    du har ju väldigt tjockt hår.. är det självfall med? isf är det svårt med kort hår.. jag har också väldigt tjockt och mycket hår så i vissa korta frisyrer ser det ut som man har pälsmössa. dom måste tunna ur det en del för att det ska se bra ut...

är själv inte mycket för "hockeyfrillan" så ska du klippa kort så klipp ordentligt annars kan du ju börja med en page och klippa mer sen om du vill..?

• mollo

Fisk i en skål skrev 2009-08-28 21:55:08 följande:

Håret är superslitet..har inte klippt mig på över 1 år...

Ja har väldans "burrigt" hår om jag inte kör me platt tång efter varje tvätt...Och på de bilderna har jag använt platt tång men det är rätt burrigt ändå...Så det är därför jag är lite nervös för en kort frisyr..Eftersom det kanske bara blir ett stort burr av alltihop=). 
    Page är jag inte mycket för...
    jag är helt med dig. har samma hår som du... behöver du tvätta det ofta eller håller det sig?
    annars gör det ju inget med en frisyr du behöver platta. om det håller sig några dagar.
    rihanna-frisyren är ju sjukt het. hade jag vågat så hade jag klippt mig så.
    då kan man ju ha håret lite som man vill. upp, ner eller hur som helst. en annan het artist är ju Pink. med lite längre lugg
  • mollo

Fisk i en skål skrev 2009-08-28 22:08:50 följande:

Är lite halvrädd för pagefrisyrer...Men visade gubben rihannafrillan och han tyckte absolut att jag skulle klippa mig så...Kanske blir så ändå(vad gör man inte för sin älskling:D)...

Ska kolla runt lite mer på bilder och väntar på lite mer tips ifrån er=)
    jo, rhianna-frissan är nog bra ändå om man har tjockt hår. om det skulle vara "krulla-hårt-vädret" ute så kan man ju bara platta luggen

ta gärna kort på frisyren du klipper dig i så vi får se senare.
    spännande!
  • mollo

Fisk i en skål skrev 2009-08-31 13:03:31 följande:

Huvva,snart är de onsdag och jag har inte bestämt mig än!..
    Tror jag tar fram rakhyveln på en gång å snaggar mig=)...

Näe...så drastisk ska jag inte vara...

Lägger ut en bild efter jag klippt mig(om jag törs) så får ni se hur de vart....
    hoho. längtar till onsdag
  • mollo

Jag tycker det blev jätte fint!
    tänk att du vågade

tar ju ett tag innan man vant sig och innan håret "lägger in sig" i den nya frisyren.

• mollo

Fisk i en skål skrev 2009-09-02 20:29:46 följande:

Tack vad snälla ni är!!..
    Jag känner mig helt naken..Och det ser ut som jag har en JÄTTEskalle....
    haha. vet vad du menar
    men du är inte naken och nån jätte-skalle ser inte jag iaf
  • mollo

Fisk i en skål skrev 2009-09-02 20:38:52 följande:

Ah ni är så snälla.
    Har suttit här med gråten i ögonen sen jag kom hem från frissan,men när jag läser era snälla kommentarer blir jag genast mycket gladare...och frippan kanske inte är så tokig ändå=)
    neej, inte ska du gråta!
    Gå in och ta en dusch och styla om håret som du vill ha det istället. det gör jag alltid när jag kommer från frissan. dom kan helt enkelt inte platta mitt hår så jag ser ut som jag har en låda på huvudet.
    hade jag kunnat klippa mig själv så hade jag gjort det. (klipper fram men bak är svårt)
  • mollo

Fisk i en skål skrev 2009-09-02 20:48:54 följande:

Tyckte frissan fixade så jag fick en jätteskalle...så jag tvättade håret,platta,blåste å dona men jag fick ändå en jätteskalle=)..Men de lär nog bli bättre när jag får in knixen hur jag ska göra=)....
    ja, men så är det alltid tycker jag. tror frisörer gillar mycket volym. det jag ju iof alla men det kan ju faktiskt bli lite för mycket:-P
    jo, det kommer blir jätte fint när det laggt sig lite med. ta kort om några dagar igen så vi får se
  • mollo

Fisk i en skål skrev 2009-09-02 20:59:30 följande:

ja, vax i massor. och det är nästan det värsta att ha i huvudet. man får ju tvätta håret i diskmedel för att det ska gå bort:-/
  • mollo

Fisk i en skål skrev 2009-09-02 21:09:32 följande:

Ha ha ja verkligen!...
    Har nog ½ av vaxet kvar som hon tog i..fastän jag tvättat det 2 gånger=)
    mysigt.
    tvätta det i såpa/diskmedel så kanske det blir bättre.
Svar på tråden Klippa håret kort...eller inte?..Vad tycker ni?