Inlägg från: Fisk i en skål |Visa alla inlägg
  • Fisk i en skål

Klippa håret kort...eller inte?..Vad tycker ni?

Har haft långt hår nu ända sedan jag var 5-6 år...

Jag är så less på mitt hår nu och vill bara klippa det superkort men är lite orolig att jag ska se konstig ut i kort hår eftersom jag aldrig haft kort..Har klipptid på onsdag btw=)..Eller så klipper jag  upp det rejält och spara lite av de långa testarna...var tror ni? För jag är ju ändå lite rädd om längden=)...Nu blev det svårt=)
    Behöver lite smakråd...
    Jag ser ut så här just nu:
  • Svar på tråden Klippa håret kort...eller inte?..Vad tycker ni?
  • Fisk i en skål
    Mrs Winter skrev 2009-08-28 21:48:29 följande:
    Nog kan du satsa på en halvlång/kort frisyr.Är håret slitet i topparna fö?
    Håret är superslitet..har inte klippt mig på över 1 år...
    mollo skrev 2009-08-28 21:50:15 följande:
    förändring förnöjer. du har ju väldigt tjockt hår.. är det självfall med? isf är det svårt med kort hår.. jag har också väldigt tjockt och mycket hår så i vissa korta frisyrer ser det ut som man har pälsmössa. dom måste tunna ur det en del för att det ska se bra ut... är själv inte mycket för "hockeyfrillan" så ska du klippa kort så klipp ordentligt annars kan du ju börja med en page och klippa mer sen om du vill..?
    Ja har väldans "burrigt" hår om jag inte kör me platt tång efter varje tvätt...Och på de bilderna har jag använt platt tång men det är rätt burrigt ändå...Så det är därför jag är lite nervös för en kort frisyr..Eftersom det kanske bara blir ett stort burr av alltihop=). 
    Page är jag inte mycket för...
  • Fisk i en skål
    Det ljuva livet skrev 2009-08-28 21:51:44 följande:
    Tror att du blir jättefin i kort hår eftersom du är så vacker.
    Åh vad snäll du är....
    Du är den första som säger det...Nu blev jag glad=)
  • Fisk i en skål

Är lite halvrädd för pagefrisyrer...Men visade gubben rihannafrillan och han tyckte absolut att jag skulle klippa mig så...Kanske blir så ändå(vad gör man inte för sin älskling:D)...

Ska kolla runt lite mer på bilder och väntar på lite mer tips ifrån er=)
  • Fisk i en skål

Huvva,snart är de onsdag och jag har inte bestämt mig än!..

Tror jag tar fram rakhyveln på en gång å snaggar mig=)...
    Näe...så drastisk ska jag inte vara...
    Lägger ut en bild efter jag klippt mig(om jag törs) så får ni se hur de vart....
  • Fisk i en skål
    Abandoned skrev 2009-08-28 22:15:23 följande:
    Du skulle passa i kort hår, en skönhet klär i allt. Du är vacker.
    Oj tack=)...Nu är jag glad resten av veckan:P
  • Fisk i en skål
    Mrs CkE skrev 2009-08-31 15:15:41 följande:
    Du skulle absolut passa i kort. I nyaste amelia finns en skitsnygg kort frisyr, de har hårspecial och en tjej fick en makeover. Hon den första i reportaget. Hon ficken kort frisyr men behöll ändå lite längd. Spana in den i affären när du går och handlar, tror du skulle passa i den.
    ah tack för tipset...ska köpa den imorgon då jag går på affären!
  • Fisk i en skål
    Nu är håret borta...vet inte om de blev så bra på mig...men tar väl en stung å vänja sig=)
  • Fisk i en skål

Tack vad snälla ni är!!..

Jag känner mig helt naken..
    Och det ser ut som jag har en JÄTTEskalle....
  • Fisk i en skål
    mollo skrev 2009-09-02 20:33:07 följande:
    Fisk i en skål skrev 2009-09-02 20:29:46 följande: haha. vet vad du menar men du är inte naken och nån jätte-skalle ser inte jag iaf
    Ah ni är så snälla.
    Har suttit här med gråten i ögonen sen jag kom hem från frissan,men när jag läser era snälla kommentarer blir jag genast mycket gladare...och frippan kanske inte är så tokig ändå=)
  • Fisk i en skål
    mollo skrev 2009-09-02 20:43:08 följande:
    Fisk i en skål skrev 2009-09-02 20:38:52 följande: neej, inte ska du gråta!Gå in och ta en dusch och styla om håret som du vill ha det istället. det gör jag alltid när jag kommer från frissan. dom kan helt enkelt inte platta mitt hår så jag ser ut som jag har en låda på huvudet.hade jag kunnat klippa mig själv så hade jag gjort det. (klipper fram men bak är svårt)
    Tyckte frissan fixade så jag fick en jätteskalle...så jag tvättade håret,platta,blåste å dona men jag fick ändå en jätteskalle=)..

Men de lär nog bli bättre när jag får in knixen hur jag ska göra=)....
  • Fisk i en skål
    mollo skrev 2009-09-02 20:53:30 följande:
    Fisk i en skål skrev 2009-09-02 20:48:54 följande: ja, men så är det alltid tycker jag. tror frisörer gillar mycket volym. det jag ju iof alla men det kan ju faktiskt bli lite för mycket:-Pjo, det kommer blir jätte fint när det laggt sig lite med. ta kort om några dagar igen så vi får se
    Ja dom gillar verkligen volym=)...
    Och dom gillar produkter också,speciellt vax=)
  • Fisk i en skål

Ha ha ja verkligen!...

Har nog ½ av vaxet kvar som hon tog i..fastän jag tvättat det 2 gånger=)
Svar på tråden Klippa håret kort...eller inte?..Vad tycker ni?