• Anonym (varför?)

Tjocka vader...

Jag är ganska kort 1.60 och väger 58 kg. Jag är alltså ganska normalviktig men jag har varit betydligt smalare men hade ändå problem. Mina vader är så tjockaatt det  är omöjligt att hitta stövlar som passar Nu närmar sig hösten och det är så snyggt med stövlar utanpå jeansen men jag kan omöjligt hitta stövlar som passar Det finns stövlar med resårliknande på skaftet men inte ens de kan jag ha!!!!  Tom när jag vägde 49-50 kg så var det omöjligt, jag hatar min kropp pga av mina ben!!! Jag har inte supersmala lår heller om man säger så men vaderna är ändå väldigt opropitionerliga. Finns det fler som har det såhär??? Jag hatar att ha kjol och klänning för mina bens skul....

• Svar på tråden Tjocka vader...
  • Anonym (!)

Jupp, ja har oxå tjocka vader tyvärr, o tydligen är de det svåraste stället o träna,kolla lite på din släkt,hur är din mamma,moster,mormors vader???
    De gjorde ja o såg direkt var ja fått mina vader från,de va tydligen genetiskt, alla i släkten hade ju de,o de e jobbigt, ja vet, inte alls vackert med kjol eller stövlar, även jeans e svårt o hitta, när ja ska köpa stuprör, är de kaos, de jeans som passar över lår o höft passar då tusan inte över vaderna!

• Anonym (varför?)

Jag trodde faktiskt jag var ensam om detta.... Men ja du har rätt min mormor hade också ganska kraftiga ben utan att vara tjock... Jag är ganska smal om midjan och det ställer till även jeansköp. De som passar över lår, rumpa o ev vader är superstora runt midjan. Jag kan bli sååå avundsjuk på välpropitionerliga människor som kan ta på sig vad de vill utan bekymmer

• Anonym

Här är en till med tjockis-vader. Dock har jag efter MYCKET letande börjat hitta en del stövlar jag kan få på mig, till min stora lycka, men det är fasen inte lätt.
    Syrran har precis likadana, men mamma har det inte... vet inte var de "kommer ifrån"..
    Inte så himla lätt att göra något åt heller, för tränar man dem så bygger man ju bara muskler och då blir de ännu större...
    Ett tips om ni vill kunna ha stövlar är iaf att köra med RIKTIGT bra stödstrumpor under, för de pressar ihop vaden ganska mycket + att det alltid är bra att ha stödstrumpor. Men det ska vara dessa som köps från apoteket eller proffs, inga billiga skräp-strumpor
    Jag har båda vita och svarta och det funkar perfekt för mig!

• Sfinxen

Det är jättevanligt att man inte kan ha standardstövelstorlekar.

Gå in på Duoboots hemsida, de säljer stövlar efter vadomfång plus vanlig skostorlek. Har löst mången kvinnas stövelproblem! Jag brukar handla från deras brittiska hemsida, det har varit billigare än att handla från den svenska.

• challe 1

vi har en affär här som heter scorett tror det är en kedja så dom borde ju finans på olika ställen. Iaf. Dom har s,m,l och xl i sina stövelskaft. snygga stövlar utan resår bara lite vidare. Till och med jag kan ha vissa av dom. mina vader mäter 41 cm!

• challe 1

finnas. jisses vad mina tangenter hoppar runt i dag.

• Anonym (varför?)

Tusen tack för era svar Visste inte att det fanns med större omfång men jag har kanske kikat på de alltför vanliga ställena typ Din sko, Skorönne osv. Ska genast kolla upp era tips! Tack igen!

• Kiltis

Om du svängarna förbi UK så kan du kolla in New Look och Evans. De har stövlar för vader med större omfång.
    Det kanske går att handla online, värt att kolla upp?

• Anonym

Anonym (varför?) skrev 2009-08-29 10:49:59 följande:

Jag trodde faktiskt jag var ensam om detta.... Men ja du har rätt min mormor hade också ganska kraftiga ben utan att vara tjock... Jag är ganska smal om midjan och det ställer till även jeansköp. De som passar över lår, rumpa o ev vader är superstora runt midjan. Jag kan bli sååå avundsjuk på välpropitionerliga människor som kan ta på sig vad de vill utan bekymmer
    trodde du på fullaste allvar att du var helt ensam om att ha det "problemet"?
  • Anonym (varför?)

Njae kanske inte riktigt Men i min omgivning verkar jag vara ensam om det i alla fall.

Svar på tråden Tjocka vader...