sjundedagsadventisterna
Finns det någon som vet något om denna "sekt" i Luleå.
Min mormor som är 93 år får nämligen besök av dom titt som tätt,prästen eller vad han kallas sover i hennes säng,hon sover på soffan,plus att det är 2-3 stycken till med.Hon ger dom en tiondel,det ska serveras vegetarisk mat och hon är inte vegeterian,ingen TV osv och dom stannar inte bara i en dag.
Dom kommer från Findland tror vi,kan man polisanmäla dom utan mormors vetande,hon är annars pigg och helt klar i huvudet,ingen demens.Men jag tycker inte om att dom kommer som dom gör och ska ha pengar och service.
Hur fan ska man bli av med dom,mormor vill inte lyssna på oss,och hur har hon/dom hittat varandra.Knackar dom dörr som Jehovas/pingstvännerna och värvar nya medlemmar?
Snälla någon som vet.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 16:12
Äntligen,äntligen har vi blivit av med sjunde adventisterna som huserat hos min gammla mormor.Hon var motvillig till att börja med då hon var rädd för repisalier från "sektledaren"dom skrev ondskefyllda brev till henne,vem fan skrämmer en gammal människa med att hon är döpt i en smutsig dopklänning och alltså inte ren och värdig att komma i himmelen.Hon har pengar kvar på sitt konto när räkningarna är betalda,förut tog sekten nästan allt.
Hon fick skaffa hemligt telefon nummer så att inte sekten får tag på henne,men hon är fortfarande rädd.
Svenska kyrkan är inblandad nu och har samtal med mormor under teapiliknande former så att hon inte ska känna samma rädsla längre,hon ville inte bli begravd på kyrkogården tackvare den smutsiga dopklänningen.
Vi vet mera om sekten nu och tydligen är sektledaren inte välkommen i sjunde adventisterna och har skapat sig en egen liten församling,han kommer ursrungligen från Bulgarien,han har gjort om 10 guds ord i sitt eget syfte och mycket mycket annat elände.