Mitt hem bara försvann!
Förra helgen kom vi hem från en minisemester. Vår lägenhet hade brunnit ner. Vi hade tänkt gå och lägga oss, men hade plötsligt inga sängar. Gubben, jag, vovven och vår lilla tvåmånaders var hemlösa.
Det kändes som när man spelar något sim/tycoon/theme-spel och har byggt en så fin bana. Man har dekorerat, fått allt att funka, har pengar i sin kassa och så POFF, så kommer det upp ett meddelande på skärmen där det står "Level complete. Move on to next level? Ok" Det finns ingen knapp för "Nej, jag vill inte! Jag gillar den här nivån, jag har fått den fin, den är som jag vill ha den, jag vill inte gå vidare." Man kan bara trycka på OK, eller vänta medan allt är fryst i bakgrunden. Du kan se det du byggt, men inte röra det. Man klickar på OK och en tom bana ritas upp på skärmen. Bara att börja om!
Så många frågor snurrar. Kan man bli anmäld för något? Vållande / vårdslöshet (med stickkontakt?)? Vad ägde jag egentligen? Vad var det värt? Vad säger försäkringsbolaget om mormors ring? Jag älskade den, men den hade inget ekonomiskt värde. De kläder jag sytt till oss. Vad ska jag skriva att de var värda? Alla kort på tjejerna när de var små, inte bryr sig ett försäkringsbolag om dem! De bryr sig bara om sådant som hade kunnat säljas. Helt ärligt, en dildo, vad värderar man den till? Min potatisskalare? Inget värd, men jag måste ju ha en ny! Det finns så många sådana saker. De var inget värda, men man måste ju ha dem. Diskmedel, hårsnoddar, durkslag. . .
Shit, det bara hände!