Inlägg från: Hannah76 |Visa alla inlägg
  • Hannah76

Hjälp! Idaaag!!!

Jag skulle ta ett samtal med henne om om sex, den egna kroppen och integritet.. Men jag skulle inte bli arg.

• Hannah76

Är hon medveten om att du kollar vad hon gör på datorn? Är det en deal ni har? Eller kommer hon känna sig kränkt att du kollat henne? Menar inte att det är fel, men jag tror det är dumt att hon känner sig ännu mer "fel", så var smidig.
    Har ni bra kontakt annars och kan prata om det mesta?

• Hannah76
    Mummisen skrev 2009-08-30 16:55:51 följande:
    Nja hon vet nog inte riktigt att jag kan gå in o läsa hennes msn, men tänkte säga att jag såg det när jag var in o letade efter ett dokument på datorn, och att ju allt man gör på datorn sparas....Hon vet att jag kan kolla hennes bilddagbok mm.Annars har vi bra kontakt och hon pratar om det mesta med mig, men tycker att hon blivit lite mer återhållsam sista tiden, att hon håller mer för sig själv. men jag antar att det blir så ju äldre dom blir.
    Ja det är väl naturligt att man inte berättar allt för sina föräldrar. Se bara till att hon även i fortsättningen litar på er, att hon kan prata med er utan att ni "dömmer" för hårt eller bara skäller.
  • Hannah76
    Mummisen skrev 2009-08-30 17:15:35 följande:
    Ja jag ska försöka hålla mig lugn o sansad.Tycker ni det är för hårt att ta bort den bärbara datorn från hennes rum..att hon får sitta vid den stationära datorn där vi alla kan se? Det är ju faktiskt ett av råden man läser när man läser om internet o ungdomar.
    Nej det tycker jag inte är hårt, det är ju inte ett straff utan en åtgärd för att ni är rädda om henne. Tänk vad mycket en 13-åring kan utsätta sig för idag på nätet.

Jag bävar för att mina tjejer (den ena iaf) snart är i den åldern... Allt man kan göra är att komma ihåg hur man själv var i åldern och behåla närheten och förtroendet. Men det är ju lätt för mig att säga just nu, när jag inte är där än.. ; )
Svar på tråden Hjälp! Idaaag!!!