Hjälp! Idaaag!!!
Jag har bara en tvåårig liten kille hemma och ingen tonåring så jag kan väl inte riktigt relatera men... jag har ju själv varit ung och jag tänker så här om internet/chat/webcam:
Allt man inte får göra blir extra intressant - så personligen hade jag nog inte tagit bort webkameran... tror jag... Jag hade haft ett allvarligt snack om internet,pedofiler, sexfilmer & nakenbilder som kan hamna på vift och den allmänna faran med internett. Det är ju också kanske så att om hon inte får sitta med webcam hemma så gör hon det istället någon annanstans om hon verkligen vill.
Det går inte att skydda dom för evigt, man måste pröva pränta in en sunt beteende.
Internet är farligt och hon borde veta att denna underbart snygga 15åring kanske inte är ensam i rummet. Alla hans kompisar kanske sitter och fnissar bredvid. Han kanske spelar in websessionen och spelar upp för kompisar eller lägger ut på internet. Helt enkelt att man inte ska lita så mycket på folk. Detta måste nog dagens ungdommar lära sig tidigt. Vi som växte upp utan internet hade inte dessa problem.
Nu kan nått dumt du gör i din ungdom förfölja dig i mycket större utsträckning resten av livet/skoltiden.