• JLL

pco, lchf, gravid!

Hej alla PCO:are! Vill (som många andra) bara slå ett slag för LCHF! Inte nog med att man mår toppen, kan äta JÄTTEGOD mat, går ner i vikt och blir av med sötsuget - nu växer det något i min mage också! Är helt övertygad om att denna diet underlättade att ett ägg släpptes iväg och har fastnat. LCHF is the shit!

• Svar på tråden pco, lchf, gravid!
  • Knasten83
    JLL skrev 2009-08-30 19:03:20 följande:
    Hej alla PCO:are! Vill (som många andra) bara slå ett slag för LCHF! Inte nog med att man mår toppen, kan äta JÄTTEGOD mat, går ner i vikt och blir av med sötsuget - nu växer det något i min mage också! Är helt övertygad om att denna diet underlättade att ett ägg släpptes iväg och har fastnat. LCHF is the shit!
    fan va härligt!! Vi kämpar på med att få en liten, precis startat LCHF kosten och det känns toppen! Dock lite konstigt att leta efter all fett i affären när man ska försöka gå ner i vikt men sååå god mat!
    Hoppas vi har samma tur som er med grav!

Lycka till!!! {#lang_emotions_laughing}
  • JLL

Ja, man skäms nästan när man lägger upp allt vid kassan, eller hur? Men oj, vad gott man kan äta! Och jag mår så BRA av det. Sover bättre, behöver inte smörja in huden efter jag har duschat, känner inget sug efter sötsaker alls, håller mig mätt länge efter jag har ätit - det är fantastiskt!
    Hoppas på samma resultat för er! Håller alla tummar!
    Stor kram!

• Snurpan

Har också pco, behöver ej gå ner i vikt, ä Lchf bra för mig ändå? Eller har de bara med viktnergång att göra?

• drömhus
    Snurpan skrev 2009-08-31 22:50:44 följande:
    Har också pco, behöver ej gå ner i vikt, ä Lchf bra för mig ändå? Eller har de bara med viktnergång att göra?
    du kan gott testa lchf! det är en hormonbalanseande kost!
  • Snurpan

Tänkte ge de ett försök faktiskt!

• Knasten83
    JLL skrev 2009-08-31 19:50:36 följande:
    Ja, man skäms nästan när man lägger upp allt vid kassan, eller hur? Men oj, vad gott man kan äta! Och jag mår så BRA av det. Sover bättre, behöver inte smörja in huden efter jag har duschat, känner inget sug efter sötsaker alls, håller mig mätt länge efter jag har ätit - det är fantastiskt!Hoppas på samma resultat för er! Håller alla tummar!Stor kram!
    ja.. speciellt om man har lite övervikt o lägger fram alla feta produkter, men va fasen, hjälper det oss så får de tycka vad de vill!! {#lang_emotions_laughing}

Tack för dina lyckoönskningar!
  • JLL
    Snurpan skrev 2009-08-31 22:58:02 följande:
    Tänkte ge de ett försök faktiskt!
    Gör det! Det kan vara lite tufft när kroppen vänjer sig av med kolhydraterna (ungefär en vecka), men sen kommer du må jättebra! Lycka till! Hoppas att det kommer funka för dig!
  • Jaaanet

Sist jag gjorde ett uppehåll med mina p-piller fick jag varken ägglossning eller mens på 6 månader. Tillslut blev jag så less att jag gick till en gynekolog, fick läkemedel utskrivet för att sätta igång en blödning och sen började jag med mina p-piller igen. Nu är det 1½ månad sedan jag slutade med mina p-piller igen och jag har inte haft någon antydan till ägglossning eller mens.

Jag började med lchf-kost i tisdags och upptäckte igårkväll att mina bröstvårtor börjat ömma, så måtte det nu vara en ägglossning på gång! :)

Måste ju säga att det är helt fantastiskt om det är kosten är såhär effektiv!

• JLL
    Jaaanet skrev 2009-09-06 11:40:44 följande:
    Sist jag gjorde ett uppehåll med mina p-piller fick jag varken ägglossning eller mens på 6 månader. Tillslut blev jag så less att jag gick till en gynekolog, fick läkemedel utskrivet för att sätta igång en blödning och sen började jag med mina p-piller igen. Nu är det 1½ månad sedan jag slutade med mina p-piller igen och jag har inte haft någon antydan till ägglossning eller mens.Jag började med lchf-kost i tisdags och upptäckte igårkväll att mina bröstvårtor börjat ömma, så måtte det nu vara en ägglossning på gång! :)Måste ju säga att det är helt fantastiskt om det är kosten är såhär effektiv!
    Håller mina tummar för dig! Ge inte upp om det känns skulle börja kännas motig ett tag, det blir lättare när alla kolhydratsreserver i kroppen är tömda och du är ketos.
    Själv fick jag tyvärr bryta min LCHF för det gick inte att kombinera med mina pedagogiska måltider i skolan (är lärare. Men i maj när bebisen är ute (hoppas, hoppas) hoppar jag på't igen! Hoppas på lycka för dig och dina ägg nu!
  • Snurpan
    Jaaanet skrev 2009-09-06 11:40:44 följande:
    Sist jag gjorde ett uppehåll med mina p-piller fick jag varken ägglossning eller mens på 6 månader. Tillslut blev jag så less att jag gick till en gynekolog, fick läkemedel utskrivet för att sätta igång en blödning och sen började jag med mina p-piller igen. Nu är det 1½ månad sedan jag slutade med mina p-piller igen och jag har inte haft någon antydan till ägglossning eller mens. Jag började med lchf-kost i tisdags och upptäckte igårkväll att mina bröstvårtor börjat ömma, så måtte det nu vara en ägglossning på gång! :) Måste ju säga att det är helt fantastiskt om det är kosten är såhär effektiv!
    Oj! Går de så fort? Jag började med Lchf i måndags, har gått ner 3 kilo, kul, men ja ä redan ganska smal, ä mest ute efter en förbättring på min PCO! Får aldrig någon mens utan läkemedel. Hur snabba resultat bör man förvänta sig? Nu ammar jag i och för sig också, men bara en gång om dagen på morgonen
Svar på tråden pco, lchf, gravid!