• JLL

pco, lchf, gravid!

Hej alla PCO:are! Vill (som många andra) bara slå ett slag för LCHF! Inte nog med att man mår toppen, kan äta JÄTTEGOD mat, går ner i vikt och blir av med sötsuget - nu växer det något i min mage också! Är helt övertygad om att denna diet underlättade att ett ägg släpptes iväg och har fastnat. LCHF is the shit!

• Svar på tråden pco, lchf, gravid!
  • Jaaanet

Jag har ingen aning om hur fort lchf-kosten beräknas ha effekt på PCO...men jag antar att tron kan försätta berg också! ;)
    Nu har jag iallafall kört på i en vecka och mina bröstvårtor är så förbajjat ömma. Inte sådär att jag inte kan ha BH eller kläder på mig, men att ta på dem är inte alls trevligt. Måste ju bara ett gott tecken! :)

Tänker väl fortsätta köra kosten väldigt strikt någon/några veckor till...sen MÅSTE jag bara få unna mig något gott en lördag. Satt hemma hos en bekant i helgen och tittade på när alla runt bordet åt nybakt äpplepaj med fluffigt vispad vaniljvisp. Ståndaktig som jag var så smakade jag inte på något...men höll samtidigt på att avlida! SÅ gott det såg ut!!!

• Snurpan

Lchf innebär att man äter lite kolhydrater o mycket fett.
    Man får tex inte äta pasta, potatis, ris o bröd o sånt, men fett däremot ska man äta mycket utav! De går ut på att man ska hålla blodsockret jämt och lågt. Googla på de så hittar du bättre förklaring

Jaanet, va spännande! Hoppas de ä ägglossning!

• Jaaanet

Nu börjar jag bli riktigt misstänksam på att det kanske inte är en ägglossning, utan rentav en graviditet som lurar...utöver mina superömma bröstvårtor har jag dessutom vaknat med kramp i vaderna visa nätter den här veckan. Någon som har erfarenhet av dessa symtom första veckorna i en graviditet?

• JLL
    Jaaanet skrev 2009-09-12 11:11:00 följande:
    Nu börjar jag bli riktigt misstänksam på att det kanske inte är en ägglossning, utan rentav en graviditet som lurar...utöver mina superömma bröstvårtor har jag dessutom vaknat med kramp i vaderna visa nätter den här veckan. Någon som har erfarenhet av dessa symtom första veckorna i en graviditet?
    www.growingpeople.se/templates/Page.aspx
    Tillåt mig gratulera! Nu håller jag båda tummar! STOR kram!
  • Jaaanet

Ömma bröst och vadkramper låter ju verkligen misstänkt, men ändå blev det ett minus på stickan idag... :(
    Jag har iofs ingen aning om när jag ska ha mens egentligen då jag inte haft någon mens alls sedan i juli då jag slutade med mina p-piller...det kanske var för tidigt att testa?

• JLL
    Jaaanet skrev 2009-09-13 08:43:25 följande:
    Ömma bröst och vadkramper låter ju verkligen misstänkt, men ändå blev det ett minus på stickan idag... :(Jag har iofs ingen aning om när jag ska ha mens egentligen då jag inte haft någon mens alls sedan i juli då jag slutade med mina p-piller...det kanske var för tidigt att testa?
    Det var tråkigt att höra Jaaanet. Tycker att du gör rätt som ser din mens som något positivt - att den ens kom är ju ett tecken på att du fungerar! På't igen! Jag tänker inte släppa mina tummar för dig!
  • Jaaanet

Tack LindaLouise! Håll dem riktigt hårt, så ska vi fortsätta försöka jobba oss mot ett plus! :)

• Snurpan

Har snart ätit enligt lchf i fyra veckor nu, första veckan försvann nästan alla mina små plitor o finnar i ansiktet, jätte bra tänkte jag!
    Men nu ä allt tillbaka igen o jag är fetare i huden än någonsin känns de som, skit!

• Jaaanet

Nu vet jag inte om jag kan tacka lchf-kosten, men...JAG ÄR GRAVID! :)
    Fick ju efter några dagar med kosten ömma bröstvårtor (är fortfarande ömma 4 veckor senare) och tog ett gravtest som var negativt. Utöver det fick jag kramper i vaderna, mensliknande molande i länden och häromdagen fick jag till och med sitta på toalettgolvet en stund vid frukost eftersom magen vände sig ut och in.

Men tanken var ändå: Äh...jag har PCO. Det blir inget barn här på länge.

Men imorse tog jag och maken beslutet att ändå kolla, så det blev att kissa på stickan. Så fort urinen sögs upp i fönstret på stickan uppenbarade sig ett glasklart plus! :) Jag stod bara där med den i handen och sade: Shit...shit...shit... :)

För dem som är nyfikna finns det en bild på stickan på mitt galleri!

Svar på tråden pco, lchf, gravid!