• parentesen

    Friskintyg fanns vid 6 mån

    Hejsan!

    Måste berätta vad vi hört berättas:

    En flicka, då 6 månader skulle adopteras och hade fått sitt friskintyg (från Indien). Men det visade sig att hon inte kunde tala eller gå. Det har dock gått att få henne att lära sig att gå men det har tagit många år...

    Det är nog bättre att adoptera ett barn på ca 1 år ur den synpunkte. Man kan ju inte se om något inte stämmer. Alla babysar är ju lika i den åldern (6 mån).

    Nu sägs i alla fall att hennes familj älskar henne.

  • Svar på tråden Friskintyg fanns vid 6 mån
  • Namaste72

    De flesta barn kan inte tala eller gå när de är sex månader.{#lang_emotions_undecided} Eller vad menar du?

    Undrar också vad du vill med detta inlägg?


    { I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • Envis
    Namaste72 skrev 2009-08-31 12:25:23 följande:
    De flesta barn kan inte tala eller gå när de är sex månader. Eller vad menar du?Undrar också vad du vill med detta inlägg?
    fattar inte heller vad ts vill. men om du läser ordentligt står det att det tagit flera år att lära barnet gå. alltså, står inte att hon inte kunde gå vid 6 mån.
  • Namaste72

    Jag känner en familje som fött ett bilogiskt barn. Men det visade sig att hon inte kunde tala eller gå. Det har dock gått att få henne att lära sig att gå men det har tagit många år...

    Det är nog bättre att föda ett barn på ca 1 år ur den synpunkte. Man kan ju inte se om något inte stämmer. Alla babysar är ju lika i den åldern (6 mån).

    Nu sägs i alla fall att hennes familj älskar henne.

    Envis: Jag var ironisk....


    { I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • Biene
    Envis skrev 2009-08-31 12:27:28 följande:
    fattar inte heller vad ts vill. men om du läser ordentligt står det att det tagit flera år att lära barnet gå. alltså, står inte att hon inte kunde gå vid 6 mån.
    Jo det står faktiskt "En flicka, då 6 månader skulle adopteras och hade fått sitt friskintyg (från Indien). Men det visade sig att hon inte kunde tala eller gå. "

    Det är nån som försöker göra sig rolig över nåt. Detta är ju ingen realistisk berättelse över huvud taget. Inget barn kan berätta nåt om sig själv vid 6 månaders ålder, de kan heller inte gå. Ett friskintyg vid 6 månaders ålder omfattar det som går att kolla på ett barn som är 6 månader gammalt. Om det senare visar sig finnas medicinska, fysiska eller psykiska problem som uppträder vid äldre ålder, så går det inte alltid att förutse under spädbarnsåldern.
  • Envis
    Biene skrev 2009-08-31 12:34:34 följande:
    Jo det står faktiskt "En flicka, då 6 månader skulle adopteras och hade fått sitt friskintyg (från Indien). Men det visade sig att hon inte kunde tala eller gå. "Det är nån som försöker göra sig rolig över nåt. Detta är ju ingen realistisk berättelse över huvud taget. Inget barn kan berätta nåt om sig själv vid 6 månaders ålder, de kan heller inte gå. Ett friskintyg vid 6 månaders ålder omfattar det som går att kolla på ett barn som är 6 månader gammalt. Om det senare visar sig finnas medicinska, fysiska eller psykiska problem som uppträder vid äldre ålder, så går det inte alltid att förutse under spädbarnsåldern.
    Jo men läs hela
    "Det har dock gått att få henne att lära sig att gå men det har tagit många år..."

    Det brukar väl inte ta flera år att lära sig gå.
  • Ethi

    *fnissar* Jag skrev typ ett sånt här inlägg med, men raderade det... För det är ju så det är. Det finns inga garantier i livet. Någonsin. För något.


    Namaste72 skrev 2009-08-31 12:33:16 följande:
    Jag känner en familje som fött ett bilogiskt barn. Men det visade sig att hon inte kunde tala eller gå. Det har dock gått att få henne att lära sig att gå men det har tagit många år... Det är nog bättre att föda ett barn på ca 1 år ur den synpunkte. Man kan ju inte se om något inte stämmer. Alla babysar är ju lika i den åldern (6 mån). Nu sägs i alla fall att hennes familj älskar henne. Envis: Jag var ironisk....
  • Sally
    Namaste72 skrev 2009-08-31 12:33:16 följande:
    Jag känner en familje som fött ett bilogiskt barn. Men det visade sig att hon inte kunde tala eller gå. Det har dock gått att få henne att lära sig att gå men det har tagit många år...Det är nog bättre att föda ett barn på ca 1 år ur den synpunkte. Man kan ju inte se om något inte stämmer. Alla babysar är ju lika i den åldern (6 mån).Nu sägs i alla fall att hennes familj älskar henne. Envis: Jag var ironisk....
    Rolig du, Hanya72

    Jag tror det är samma TS som skrev något knasigt tråd förra veckan om en adopterad tjej och hennes kraftigt överviktigt mamma på typ Pressbyrån eller något (någon med'dålig uppfostran' eller något, tror det blev raderat). Tror inte det är en seriös TS.
  • Kajsa 72

    Jag har hört talas om en familj som fick ett biologist barn. Barnet behövde både glasögon och hörapparat fast inget syntes vid ultraljud eller vid födseln. Det har även tagit lång tid att lära barnet gå men det sägs att familjen älskar sitt barn ändå.

  • mammamys06
    Kajsa 72 skrev 2009-08-31 14:36:17 följande:
    Jag har hört talas om en familj som fick ett biologist barn. Barnet behövde både glasögon och hörapparat fast inget syntes vid ultraljud eller vid födseln. Det har även tagit lång tid att lära barnet gå men det sägs att familjen älskar sitt barn ändå.
    Victor född september -06, broster bf annandag jul 2009
Svar på tråden Friskintyg fanns vid 6 mån