• Malo

Gekås vol 12

Gissar att det kommit upp flera gånger tidigare, men orkar inte leta nu. Vad kostar åkpåsarna till vagnar på Ullared? Finns det både med fårskinn eller är det bara fleece inuti?

• Malo
    Ekorrfamiljen skrev 2009-10-22 18:00:46 följande:
    De med fleece kostar 229:- och de med fårskinn kostar 650-nånting.
    Tusen tack för snabbt svar! Då ska jag lugna mig med att köpa åkpåse till dagis...
  • Malo

Har de adventskalendrarna med lego, playmobil eller little pet shop? Pris?

• Malo
    Mikah skrev 2009-11-11 17:12:32 följande:
    Jag har och jag tyckte att det kändes bra. Personalen kändes bra och barnen hade kul. Mina är stora, 7 och 8 år. Här finns info: www.solomandivas.se/lekplatsen/3/information....
    Är det mycket barn där? Eller får man räkna med lång kö för att få komma in där också? Funderar på att ta med äldsta sonen dit till helgen, men om han inte får plats där när vi kommer så lär man inte bli populär
  • Malo

Det blir en tur till Gekås på lördag tillsammans med mamma, syster och hennes sambo och eventuellt äldsta sonen som förhoppningsvis får en stund på leklandet. I allra bästa fall fixar det sig dock med barnvakt. Det är inte optimalt att ha med barnen där Speciellt inte när jag tänkt handla julklappar.

Vad det gäller om det är värt det så säger jag ungefär samma som många andra:
    Har man ÖB eller Rusta i närheten så är det ungefär samma priser dvs inte så lönt att köpa på sig deo, schampoo osv... jag brukar iaf hoppa över mycket av den avdelningen.

Kläder till barn är väldigt olika. Ibland hittar man riktiga godbitar men oftast tycker jag det är roligare att handla på rea på andra kedjor tex lindex och kappahl när de kör halva rea priset. Då blir det billigt!

Kläder till mig själv och då speciellt billiga jeans har jag varit mest nöjd med sen tidigare turer till Gekås. Amningsbh och även vanliga bh tycker jag är prisvärt.

Väskavdelningen brukar va en rolig avdelning som alltid för ett besök!

Leksaker kan bli riktigt billigt och det är där jag hoppas på fynd nu inför jul!

Herrkläder brukar jag inte köpa så ofta just för att mannen aldrig är med och jag vågar inte chansa på storlekar.

Skor kan man ibland fynda på butikerna utanför!

Matavdelningen brukar jag också hoppa över det mesta!

Jag åker dit för att det är KUL och inte enbart för att det är billigare. En shoppingupplevelse helt enkelt!

*gör mig redo för att "slåss" med alla andra på lördag*

• Malo
    Mikah skrev 2009-11-12 13:07:57 följande:
    N'är vi var där så var där inga köer. Vi sov där så de var därinne både på fredagen och lördagen. Och på lördagen var det jättelång kö till varuhuset men inte på Lekplatsen. Detta var 9 och 10 oktober.
    Det kan ju hända att inte så många visste om det då, men de ska ju ta in 50-80 barn så då får man hoppas att det finns plats om sonen följer med.

Tack för svar!
  • Malo
    fisen78 skrev 2009-11-12 21:37:02 följande:
    Jag ska också dit på lördag och "slås" med alla. När har ni tänkt att vara där? Det lär vara köer antar jag...
    Jag vet inte riktigt när vi kommer va där. Ganska tidigt är väl tanken. Vi har lite drygt 30 mil att åka, men förhoppningsvis kommer vi iväg ikväll redan och kan övernatta hos min syster i Gbg. Beror lite på barnvakten dock.
  • Malo

Börjar hämta mig från vår tur igår. Visste ju att det skulle vara väldigt mycket folk så man jag gick dit med positiv attityd Tyckte faktiskt att det gick riktigt bra trots sjukt mycket folk.

Vi ställde oss i kön vid 9.10 och var nog inne ca 25 minuter senare så det var ganska okej. Det rullade på i kön tills precis sista 30 metrarna då det blev stopp. Då var det troligen ganska fullt inne. Boris vd:n kom med hela filmteamet runt sig och kom fram till oss och tyckte vi skulle ta glögg och pepparkakor som de bjöd på utanför i ett stånd. Jag hoppas vi slipper se oss i tv sen

Min äldsta grabb var med ner och han lämnade jag på Leklandet i cirka tre timmar där han hade jättekul. Personalen verkade också jättetrevlig där, men det verkar inte som många snappat upp att det finns ännu för det var inte alls många barn där.

Leksaksavdelningen var det totalkaos på i mina ögon. Jag var tillbaka dit ett par gånger men orkade inte titta runt ordentligt så det blev inte så mycket julklappar handlade.

Jag parkerade vagnen och gick tillbaka i omgångar. Något annat funkade inte.

För en gångs skull hittade jag faktiskt rätt mycket kläder till mig själv. Blandannat köpte jag en "fusk" skinnjacka för 299 kr, som någon frågade efter. Det fanns ett par stycken med äkta skinn som låg runt 800 kr tror jag det var.

Nöjdast är jag med Carlton "fjäderlätta" resväskorna. En kabinväska för 299 kr och en mediumstor väska för 359 kr. Det stod prislappar på dem på 699 kr och 799 kr som de troligen kostar i andra affärer.

Tyvärr tyckte jag att det var dåligt med roliga och snygga kläder till mina grabbar som har stl 116 och 104. Hittade bara ett par tröjor i svart och lila randigt (som ändå finns på HM) Minsta tösen som har stl 80 fanns det kanske lite mer om man gillar rosa (som jag heslt undviker). Annars var det lite dåligt där också. Blev mest strumpbyxor till henne.

Vid fyra begav vi oss hemåt och då hade jag inte hunnit med undre plan alls. Enbart gått dit och hämtat ett xbox spel.

Vill ni så kan jag lägga ut kvittot om någon vill kolla lite priser.

• Malo

I lördags fanns det till dockor blandannat vagga, spjälsäng, matstol i trä. Tror att det fanns ett par i plastmaterial också. Jag köpte en vit spjälsäng i trä för 149 kr. Har för mig att det fanns en i rosa också.

Svar på tråden Gekås vol 12