• susye

    Fibromyalgi del 10

    3 månader går fort. Dags för ny tråd igen.

  • Svar på tråden Fibromyalgi del 10
  • Milkina cerka
    SMARAGD skrev 2009-08-31 19:31:37 följande:
    Härmed anmäld till sin "trådtjänst" för ytterligare 3 månader

    me too
  • SMARAGD

    Känner mig som Sveriges sämsta nybliven mamma.. Kan inte ta hand om Aston utan att äta mina mediciner, när Andreas började jobba så blev det så påtagligt hur sjuk jag är i kroppen. Innan har han lyft Aston o så.. När jag var inne på dag 2 ensam, så hade jag så ont, att jag efter jag lagt mig en stund för att vila med Aston, inte kom upp ur sängen själv:( Fick vänta tills Andreas kom hem o kunde hjälpa mig o få ur mina ben från liggandes o sen hjälpa mig :( Då insåg jag att det var lika bra att sluta försöka få igång mjölken , försökt att handmjölka för att få igång det igen o sen pumpa o ge han flaska. Men fått börja med mina Tradolan igen, dem tar iag bort udden av det värsta och jag kan RÖRA MIG! Har ont, men kan röra mig!!!!!!!!!! Men känner mig så kass! Och snart måste jag börja med F kassan igen, för i Mars har min aktivitetsersättning gått ut:( Så då skall det avgöras igen om jag kommer att fortsätta vara hemma:( Känner mig hemsk, misstrodd (innan jag ens fått besked) för att jag vet hur jobbigt det kan vara. Inte nog med allt fysiska, så har jag mitt spykiska... Så jobbigt, har mått urkass (mår) nu efter gravven o allt.. Jag skulle vilja klara av att göra saker. Men kan inte ens ta hand om mitt barn utan medicin, vad har jag gett mig in på ???????? Visste att jag skulle ha ont, men inte såhär. Men försöker att vara på benen, vara ute med Aston osv.. Fika på stan, promenader osv.... Försöker fungera, försker röra på mig, gå ner på stan osv... Sover inte hela nätter (INTE beroende på Aston, för han e oftast snäller pojken) utan för att jag har så ont, eller drömmer riktigt hemska mardrömmar, eller för att jag helt enkelt inte kan sova, känner mig konstant trött ÄVEN om jag har fått sova... INGET fungerar............
    Kroniskt trötthetssyndrom??

    Förlåt, behövde bara skriva av mig...................

    Hur mår ni alla??

  • Black roses
    SMARAGD skrev 2009-09-02 17:02:16 följande:
    Känner mig som Sveriges sämsta nybliven mamma.. Kan inte ta hand om Aston utan att äta mina mediciner, när Andreas började jobba så blev det så påtagligt hur sjuk jag är i kroppen. Innan har han lyft Aston o så.. När jag var inne på dag 2 ensam, så hade jag så ont, att jag efter jag lagt mig en stund för att vila med Aston, inte kom upp ur sängen själv:( Fick vänta tills Andreas kom hem o kunde hjälpa mig o få ur mina ben från liggandes o sen hjälpa mig :( Då insåg jag att det var lika bra att sluta försöka få igång mjölken , försökt att handmjölka för att få igång det igen o sen pumpa o ge han flaska. Men fått börja med mina Tradolan igen, dem tar iag bort udden av det värsta och jag kan RÖRA MIG! Har ont, men kan röra mig!!!!!!!!!! Men känner mig så kass! Och snart måste jag börja med F kassan igen, för i Mars har min aktivitetsersättning gått ut:( Så då skall det avgöras igen om jag kommer att fortsätta vara hemma:( Känner mig hemsk, misstrodd (innan jag ens fått besked) för att jag vet hur jobbigt det kan vara. Inte nog med allt fysiska, så har jag mitt spykiska... Så jobbigt, har mått urkass (mår) nu efter gravven o allt.. Jag skulle vilja klara av att göra saker. Men kan inte ens ta hand om mitt barn utan medicin, vad har jag gett mig in på ???????? Visste att jag skulle ha ont, men inte såhär. Men försöker att vara på benen, vara ute med Aston osv.. Fika på stan, promenader osv.... Försöker fungera, försker röra på mig, gå ner på stan osv... Sover inte hela nätter (INTE beroende på Aston, för han e oftast snäller pojken) utan för att jag har så ont, eller drömmer riktigt hemska mardrömmar, eller för att jag helt enkelt inte kan sova, känner mig konstant trött ÄVEN om jag har fått sova... INGET fungerar............ Kroniskt trötthetssyndrom?? Förlåt, behövde bara skriva av mig................... Hur mår ni alla??
    Lilla gumman!!! Du är inte alls en hemsk mamma!!! Det tar tid att ställa om sig, än mer när man som du lider av värk.. Och jag får nog säga att visst för att du nu låter ledsen, men frågan är om du inte kan ha en liten släng av postnatal depression som lägger sten på bördan..?? Ta detta med din barnmorska nu, så du får hjälp..
    Sen vet du ju om att vi lyssnar, så ös ur dig om du känner dig hjälpt av det..

    Kraam
  • SMARAGD

    Joo, känner ju att jag har lite extra depp nu(som om d behövdes mer liksom) .... Men..mm ja det blir nog bra.. Skall imorn till läkaren för värk o så......

    Tack för orden!!!

  • Joggy

    Hej!

    Är det ngn av er med fibro som gjort en funktionsbedömning hos sjukgymnast? Vad fick ni göra isf?

    Ska på en i morgon och är orolig att de ska vara för hårdhänta.

  • tes 75

    läste lite i förra tråden, att en del av er har både fibro & ME/CFS. jag fick fibrodiagnos på st görans smärtklinik 2007, men jag känner att jag troligtvis lutar mer åt ME.. eller så har jag kanske båda.. eller så är de båda diagnoserna två sidor av samma skit.. hur som helst; ni som fått dubbeldiagnos, var har ni fått er ME-diagnos? gottfries, eller hos "vanlig" läkare?

  • Trollmamma

    Måste bara fråga vilka värktabletter ni andra använder? Har prövat citadon men vet inte om jag tycker att det hjälper...
    Så är det någon som har förslag på annat man kan testa?

Svar på tråden Fibromyalgi del 10