• mama90j

    Fler med bf maj i Uppsala

    Hej!
    Har nyligen blivit gravid med mitt första barn och enligt familjelivs beräkning är det bf i början av maj.
    Vore kul om det finns fler som vill följas åt!

  • Svar på tråden Fler med bf maj i Uppsala
  • Mabaja

    Jag bor ute i Bålsta men har BF 14 maj 2010... första barnet! =)

  • mama90j
    Mamma till W skrev 2009-09-26 11:17:04 följande:
    Jag bor ute i Bålsta men har BF 14 maj 2010... första barnet! =)
    Underbart ju=) Hur känner du dig hittills med alla symtom och så?
  • Mabaja

    Den här veckan har mitt illamående kommit och spytt en dag... Annars är det mest den förbannade tröttheten och spända och stoooora bröst! Sen har jag haft i magen till och från... Haha... Hur är det sj?

  • mama90j
    Mamma till W skrev 2009-09-26 23:48:31 följande:
    Den här veckan har mitt illamående kommit och spytt en dag... Annars är det mest den förbannade tröttheten och spända och stoooora bröst! Sen har jag haft i magen till och från... Haha... Hur är det sj?
    Väldigt mycket illamående, spydde under två dagar men inte så mycket men är ändå orolig att det ska komma upp igen då jag känner obehag med det. Annars är jag extremt trött, vissa dagar går jag inte upp ur sängen förrän sent på eftermiddagen.

    Ha det bra!
  • Ramones

    Bor i uppsala och har BF 13 Maj första barnet här också.

  • mama90j
    Ramones skrev 2009-10-14 19:03:06 följande:
    Bor i uppsala och har BF 13 Maj första barnet här också.
    Kul!=) Hur känner du dig och vilken vecka är du i?
  • Ramones

    Vi får väl dra ihop en fika någongång tycker jag.. Jag gick in i vecka 12 idag 11+0 och har forfarande inte skrivit in mig på MVC har dåligt samvete för det men jag vågar verkligen inte göra det innan vecka 13. Och när sambon har kalla fötter även om dom håller på att tina upp nu när han har suttit på familjeliv och läst på så vågar jag inte iaf han skulle sätta sig emot.
    Men borde ju ta att ringa snart.

    Kram

  • mama90j
    Ramones skrev 2009-10-22 20:47:13 följande:
    Vi får väl dra ihop en fika någongång tycker jag.. Jag gick in i vecka 12 idag 11+0 och har forfarande inte skrivit in mig på MVC har dåligt samvete för det men jag vågar verkligen inte göra det innan vecka 13. Och när sambon har kalla fötter även om dom håller på att tina upp nu när han har suttit på familjeliv och läst på så vågar jag inte iaf han skulle sätta sig emot. Men borde ju ta att ringa snart. Kram
    Det där med fika var en bra idé=)
    Okej men du bör nog ringa mvc så snart det går. Varför vågar du inte innan vecka 13? är det för att du vill att risken för missfall ska ha minskat så förstår jag dig mycket väl. Jag gjorde ett tidigt ultraljud i vecka 12 för att känna mig lugn och allt såg jättebra ut. SÅ känner du dig orolig så kan du be om ett tidigt ultraljud eller vul.

    Lycka till! Kram
  • Ramones

    Jag har gjort två vlu redan första "kärringen" sa att jag skulle räkna med missfall för hon tyckte det såg konstigt ut, tillbaka en vecka senare på kontroll och allt såg bra ut hjärtat slog och så men har en blodfylld grej som dom såg eller så va det konstig form på livmodern men behövde ej komma tillbaka men kan inte släppa va första läkaren sa så har världens nojja.

  • mama90j
    Ramones skrev 2009-10-24 01:38:41 följande:
    Jag har gjort två vlu redan första "kärringen" sa att jag skulle räkna med missfall för hon tyckte det såg konstigt ut, tillbaka en vecka senare på kontroll och allt såg bra ut hjärtat slog och så men har en blodfylld grej som dom såg eller så va det konstig form på livmodern men behövde ej komma tillbaka men kan inte släppa va första läkaren sa så har världens nojja.
    Okej men tror nog inte du behöver oroa dig. Om allt såg bra ut på ditt andra vul så är det det du ska gå efter. Din bebis mår bra.
    Du är dessutom inne i vecka 12 nu så oroa dig inte tjejen. Allt kommer att gå jättebra ska du se=)
    Försök att glömma det den första sa, hon hade ju fel uppenbarligen.

    *Kram*
  • mama90j
    Scaniamamma skrev 2009-10-28 21:47:42 följande:
    Har planerat bf 17maj med första barnet. Bor i Alunda.
    Okej välkommen till tråden=)
  • Ramones

    Tyvärr blev det ingen maj bebis för mig och min sambo. Åkte in akut igår efter 5dagars mörka och blodiga flytningar, Bebisens hjärta hade slutat slå i vecka 7 redan. Bara att försöka igen. =)

  • mama90j
    Ramones skrev 2009-10-30 22:16:47 följande:
    Tyvärr blev det ingen maj bebis för mig och min sambo. Åkte in akut igår efter 5dagars mörka och blodiga flytningar, Bebisens hjärta hade slutat slå i vecka 7 redan. Bara att försöka igen. =)
    Åh nej=( Beklagar det verkligen!
    Ja fortsätt försöka!
Svar på tråden Fler med bf maj i Uppsala