trög mage, vilka järntabletter är bäst?
Har väldigt trög mage i vanliga fall o nu är jag rädd för att jag behöver järntillskott! Undrar då om någon har erfarenhet av detta?
Har väldigt trög mage i vanliga fall o nu är jag rädd för att jag behöver järntillskott! Undrar då om någon har erfarenhet av detta?
Det skumma är att bm alltid verkar föreslå Niferex. Tycker det är lite konstigt med tanke på att de är dyrare och sen om de även verkar sämre än Duroferon och Hemofer gör ju det hela ännu mer konstigt. Sen smakar de f*n också fast man bara har de i munnen en kort tid. Nä jag är då inget fan av Niferex måste jag säga.
För nig hjälpte inte maxdosen av Hemofer Plus ett skvatt. Järnet bara sjönk som en sten. Kombination av Blutsaft och Niferex hjälpte.
musli: Oj, du verkar insatt
Tack för tipset! Ska nog börja med att gå över till Duroferon då...
musli (eller nån annan)
Tror ni magen reagerar likadant på alla sorters järn? Jag blir snarare lös än hård av Niferex vilket väl är bra. Däremot är de dyrast och ffa så får jag en j-a halsbränna av dem. Mina är snart slut, kanske ska testa Hemofer Plus men vill inte blir hård i magen!
Jag har trög mage i vanliga fall och äter inolaxol vaje dag.(granulat).
Nu när jag är gravid har jag av naturliga skäl och extra progesteron fått extremt trög mage.
Jag kan INTE ta järntabletter,det hade varit en katastrof för mig!
Då hade jag fått operera ut dem!
Men jag har ett järnvärde på 149!
Äter messmörsmackor (knäcke) varje dag.
Leverpastej och paprika och blodpudding då och då.
Persilja när jag kan också.
Har man riktigt trög mage är det bättre att få i sig järnet på naturlig väg istället för tabletter
Dunderdiarré låter bra. Skulle verkligen behöva en riktig utrensning!
Tack för doseringstipset.
Men isisisis - hur kan du ha Hb 149 på enbart messmör, leverpastej o blodpudding? Låter helt fantastiskt!